۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
راهکار نوین برای درمان آرتروز در این افراد
بازدید:۱۸۷
صد آنلاین | محققان ایرانی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، با انجام یک مطالعه مقدماتی روی موش‌ها، به راهکار جدیدی برای درمان آرتروز در کودکان چاق دست یافته‌اند.
کد خبر : ۱۲۰۹۷۴

به گزارش صد آنلاین، این مطالعه نشان می‌دهد که ژن درمانی می‌تواند به تغییر ترکیب چربی‌های بدن کمک کند و به این ترتیب از مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی، از جمله آرتروز، جلوگیری کند.


«فرشید گیلک»، محقق ارشد این مطالعه، اشاره کرد که چاقی می‌تواند موجب پیری زودرس زانوها در کودکان شود. آرتروز مرتبط با چاقی به دلیل اسیدهای چرب امگا ۶ ایجاد می‌شود که به طور عمده از غذاهای چرب و سرخ شده به دست می‌آید و موجب التهاب و مشکلات متابولیک می‌شود.

 

در این تحقیق، با استفاده از یک تزریق ژن درمانی، سلول‌ها به تبدیل اسیدهای چرب مضر امگا ۶ به اسیدهای چرب مفید امگا ۳ ترغیب می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی و آجیل وجود دارند، برای کاهش التهاب و بهبود حساسیت به انسولین شناخته شده‌اند.

 

موش‌های چاق که تحت این درمان قرار گرفتند، بهبود قابل توجهی در سلامت متابولیک و علائم اولیه آرتریت زانو نشان دادند. همچنین این درمان به کاهش تعداد سلول‌های التهابی در بدن کمک کرد.

 

گیلک امیدوار است که این تحقیقات به کاهش خطر ابتلا به آرتروز و بهبود درمان‌ها در کودکان کمک کند. او تأکید کرد که پیامدهای این تحقیق در آینده می‌تواند بسیار مثبت باشد و به کودکان کمک کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.

 

این مطالعه، نویدبخش راهکارهای نوین در درمان آرتروز در کودکان چاق است و نشان می‌دهد که با بهره‌گیری از فناوری‌های ژن درمانی، می‌توان به بهبود وضعیت سلامت این گروه از بیماران کمک کرد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها