آخرین اخبار
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
بازدید:۷۷۴
صد آنلاین | مراسم یادبود فرمانده قهرمان فلسطینی شهید یحیی سنوار با حضور تعدادی از کارکنان صندوق بازنشستگی فولاد پس از نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه صندوق برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۰۸۴۷

به گزارش صد آنلاین ، دکتر حسین علایی طی سخنانی در این مراسم به ارائه تحلیلی از روند تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت و گفت: اعلامیه بالفور در سال 1917 میلادی موجب شد تا صهیونیست ها اقدامات خود برای اسکان یهودیان در فلسطین را آغاز کنند. با خروج استعمار انگلیس در سال 1948 میلادی، رژیم جعلی صهیونیستی تاسیس شد و از آن تاریخ تاکنون، اخراج فلسطینی ها از سرزمین آبا و اجدادی شان آغاز شد. از طرفی به موازات آواره کردن فلسطینیان، مهاجرت یهودیان از نقاط مختلف جهان و اسکان آن ها در سرزمین های فلسطینی سیاست ثابت و همیشگی رژیم جعلی اسرائیل بوده است.


وی افزود: بسیاری از فلسطینی ها چند نسل است که در کشورهای مختلف از جمله، اردن، سوریه، کویت و لبنان آواره بوده و در اردوگاه ها زندگی می کنند. حتی بعضی از مبارزان و فرماندهان شهید فلسطینی از جمله شهید یحیی سنوار در همین اردوگاه ها به دنیا آمده اند.


علایی گفت: اسرائیل از بدو تاسیس، سیاست کشتار فلسطینی ها و آواره ساختن آنان را در پیش گرفته و همان طور که در یک سال اخیر در نوار غزه شاهد بودیم زن و کودک و پیر و جوان فلسطینی ها را می کشد. این روشی است که اسرائیل از سالها و دهه ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ادامه می دهد.


وی با اشاره به جنایت های اسرائیل در لبنان گفت: این رژیم در سال 1982 و پس از آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام به بهانه مقابله با چریک های سازمان آزادی بخش فلسطین به لبنان حمله نظامی کرد و تا بیروت پیش رفت. جنبش حزب الله لبنان دقیقا در همین زمان شکل گرفت و به منظور مقابله با تهاجم وحشیانه اسرائیل به لبنان ایجاد شد. مقاومت رزمندگان حزب الله در برایر ارتش اسرائیل موجب شد تا اسرائیل در سال 2000 به طور کامل از جنوب لبنان عقب نشینی کند و ارتش جنوب لبنان را منحل نماید.


علایی تصریح کرد: در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان نیز به رغم ترور سید حسن نصرالله و سایر فرماندهان ارشد حزب الله و نیز ماجرای انفجار پیجرها، مقاومت نیروهای حزب الله موجب شده تا اسرائیل نتواند به راحتی از نوار مرزی به عمق جنوب لبنان پیشروی کند.


وی افزود: قطعا سیاست اسرائیل تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران است. اما توانمندی های دفاعی و نظامی کشورمان موجب شده تا این رژیم در برخورد با ایران احتیاط کند و مطمئن شود که هر نوع اقدام نظامی دشمن با پاسخ متناسب مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها