آخرین اخبار
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
راز شفاعت بی‌بی شریفه/  راه با توسل به او برای حاجت‌روایی
بازدید:۲۸۶
صد آنلاین | بی‌بی شریفه، از نوادگان اهل بیت و شهید راه کربلا، در عراق و ایران به عنوان یک شخصیت محبوب برای حاجت‌روایی شناخته می‌شود. او بنا به روایات، دختر امام حسن مجتبی (ع) است و پس از واقعه عاشورا، به همراه اسرای کربلا به کوفه آورده شد. در مسیر کوفه به شام، در نزدیکی شهر حله، به خاطر مصائب سفر و واقعه عاشورا به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در نخلستان‌های حله به خاک سپرده شد.
کد خبر : ۱۲۰۵۲۱

به گزارش صد آنلاین، شهرت بی‌بی شریفه در عراق به حدی است که به "طبیب آل الله" معروف شده است. مردم بر این باورند که او به دلیل تحمل سختی‌های زیاد، به شفاعت زائرانش نزد خداوند می‌پردازد و به همین خاطر بسیاری برای شفا از بیماری‌ها به زیارت او می‌روند. بارگاه بی‌بی شریفه همیشه مملو از زائران است که به معجزات او اعتقاد دارند.

 

 

طریقه توسل به بی‌بی شریفه

اگر به دنبال حاجت‌روایی هستید، می‌توانید با خلوص نیت و توسل به بانوان مقدس دین اسلام مانند حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (ع) از آن‌ها شفاعت بخواهید. 

 

 

برای توسل به بی‌بی شریفه، می‌توانید این اعمال را انجام دهید:
1. ۱۰۰ مرتبه صلوات
2. ۱ مرتبه سوره حمد
3. ۳ مرتبه سوره توحید
4. ۱ مرتبه سوره یس
5. ۱ مرتبه دعای توسل
6. ۱ مرتبه زیارت عاشورا
7. ۱ مرتبه حدیث کساء
8. دو رکعت نماز حاجت

 

 

پس از این اعمال، به‌طور ده مرتبه بگویید:
«یا سیدتنا و مولاتنا یا شریفه بنت الحسن، انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عند الله اشفعی لنا عند الله.»

### نذر بی‌بی شریفه

در ایران، بانوان مسلمان به رسم نذر، سفره نذری بی‌بی شریفه را در غروب روزهای سه‌شنبه برپا می‌کنند. سفره‌ای ساده و سفید که شامل آرد، نمک، شکر، آب و بیدمشک، نان و پنیر و سبزی، حبوبات و اقلام دیگر است. 

روایت قصه بی‌بی شریفه در حین آماده‌سازی سفره نذری اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم معتقدند که نذر این سفره به آزادسازی زندانیان کمک می‌کند. نماز حاجت نیز پس از برپایی سفره خوانده می‌شود و سپس در را قفل می‌کنند تا نشانه‌هایی از حضور بی‌بی شریفه در اتاق باقی بماند.

 

 

 

دعای سفره بی‌بی شریفه

**دعای سفره به این شکل است:**

بسم الله الرحمن الرحیم  
اللهم صلِِ على محمد وآل محمد الطیبین الطاهرین  
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

و با دعای ذکر شده و نیت خالص، از بی‌بی شریفه شفاعت بخواهید.

 

 

 نماز بی‌بی شریفه

نماز بی‌بی شریفه شبیه نماز صبح است و شامل نیت، قرائت سوره یاسین و سپس صد صلوات می‌باشد. 

با خلوص نیت و توسل به بی‌بی شریفه، امید به حاجت‌روایی و برآورده شدن خواسته‌هایتان داشته باشید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها