۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
این کامل ترین غذای جهان است
بازدید:۱۰۷۶
صد آنلاین | شیرمادر به عنوان کامل‌ترین غذای نوزاد تا دو سالگی شناخته می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در ایمنی آنها در برابر بیماری‌ها ایفا کند.
کد خبر : ۱۲۰۵۱۵

به گزارش صد آنلاین، اولین بانک شیر مادر در جهان ۱۲۰ سال پیش در اتریش تأسیس شد و اکنون ۷۵۰ بانک شیر در سراسر جهان فعال است. در ایران نیز اولین بانک شیر در تبریز راه‌اندازی شده و بانک شیر بیمارستان مفید سومین بانک در تهران است که مادران می‌توانند به صورت رایگان شیر خود را اهدا کنند.


شمس‌الله نوری پور، رئیس بیمارستان کودکان مفید، مزایای تغذیه با شیر مادر را مورد تأکید قرار داد و گفت که این تغذیه می‌تواند از بیماری‌های کشنده‌ای مانند عفونت آنتروکولیک نکروژن جلوگیری کند. علی اکبر سیاری، فوق تخصص بیماری‌های گوارش کودکان، نیز به تاثیرات مثبت شیر مادر بر بقا و سلامت نوزادان اشاره کرد و افزود که بانک شیر می‌تواند جان نوزادان را نجات دهد.

گلایل اردلان، رئیس اداره نوزادان وزارت بهداشت، از تدوین دستورالعمل جامع بانک شیر خبر داد و بر ضرورت وجود این بانک برای نوزادان نارس تأکید کرد. هادی سماعی، رئیس انجمن فوق تخصص نوزادان ایران، نیز بر وابستگی حیات نوزادان به تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه زندگی تأکید کرد و وجود بانک شیر را گامی مؤثر در این راستا دانست.

ابوالفضل افجه‌ای، رئیس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، نیز به آموزش و ترویج اهمیت تغذیه با شیر مادر در جامعه اشاره کرد و گفت که باید از دوران دبیرستان به دختران در این زمینه آموزش داده شود. او تأکید کرد که راه‌اندازی بانک شیر مادر گامی مؤثر برای کاهش مرگ و میر نوزادان کم‌وزن است و باید تلاش‌ها برای ترویج تغذیه با شیر مادر در تمامی سطوح ادامه یابد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها