۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
پف زیر چشم نشانه بیماری قلبی ، کلیوی یا دیابت است ؟
بازدید:۱۰۴
 صد آنلاین | دیابت و فشار خون بالا می تواند به قلب و کلیه ها آسیب برساند. اگر بیماری قلبی دارید، احتمالاً بیماری کلیوی دارید و بالعکس.
کد خبر : ۱۲۰۲۳۶
به گزارش صد آنلاین،  دیابت و فشار خون بالا می تواند به قلب و کلیه ها آسیب برساند. اگر بیماری قلبی دارید، احتمالاً بیماری کلیوی دارید و بالعکس. بسیاری از افراد تا زمانی که بیماری کلیوی یا قلبی آنها کاملاً پیشرفته نشده باشد، علائم شدیدی را تجربه نمی کنند، اما برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد. آیا ممکن است آنها را نادیده بگیرید؟

 
در اینجا 5 سرنخ وجود دارد که نشان می دهد کلیه یا قلب شما ممکن است مشکل داشته باشد:
 

1. چشم های پف کرده

اگر چشمان شما به طور مداوم متورم است، به خصوص در صبح، به آن توجه بیشتری داشته باشید. این وضعیت با بیماری کلیوی و قلبی مرتبط است. از آنجایی که پف چشم با بسیاری از بیماری‌های دیگر مرتبط است، بیماری کلیوی و بیماری قلبی اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

 

 

2. فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری مزمن کلیوی است. کنترل فشار خون بالا با کاهش وزن اضافی، ورزش، سیگار نکشیدن، کاهش مصرف نمک و مصرف داروهای فشار خون امکان پذیر است.. حتی فشار خون بالای مرزی یا پیش از فشار خون را باید جدی گرفت، زیرا می تواند به کلیه آسیب برساند.

 

 

3. تورم در اطراف اندام ها

کلیه ها مواد زائد خون را فیلتر می کنند و آب اضافی را از طریق ادرار از بدن خارج می کنند. هنگامی که کلیه ها وضیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند، این مایع می تواند به جای دفع در بدن باقی بماند. تورم اطراف دست‌ها، پاها و مچ پا ممکن است با نارسایی کلیه یا قلب مرتبط باشد و نباید نادیده گرفته شود.

 

 

4. وجود پروتئین یا خون در ادرار

آزمایش ادرار برای بررسی ناهنجاری هایی مانند مقدار بیش از حد پروتئین، خون، چرک، باکتری یا قند استفاده می شود. آزمایش ادرار می تواند به تشخیص انواع اختلالات کلیه و مجاری ادراری از جمله بیماری مزمن کلیه، دیابت، عفونت مثانه و سنگ کلیه کمک کند. اثری از یک نوع پروتئین، آلبومین در ادرار ( آلبومینوری ) نشانه اولیه بیماری مزمن کلیوی است. مقادیر مداوم آلبومین و سایر پروتئین ها در ادرار (پروتئینوری) نشان دهنده آسیب کلیه است. وجود آلبومین همچنین یک عامل خطر برای حوادث قلبی عروقی و مرگ است.

 

 

5. کلسترول بالا

کلسترول یک ماده چربی مانند است که در خون شما یافت می شود. کلسترول بیش از حد می تواند در رگ های خونی شما جمع شود، رگ ها را باریک کرده و منجر به انسداد شود. زمانی که انسدادی در رگ های قلب شما رخ می دهد، به آن بیماری عروق کرونر قلب گفته می شود و می تواند باعث حمله قلبی شود.

در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه (CKD)، بیماری قلبی بسیار شایع است. پیشنهاد می‌شود که افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه حداقل سالیانه آزمایش‌های مربوط به کلسترول را انجام دهند. اگر چیزی با سلامتی شما تغییر کرده باشد، پزشک ممکن است بخواهد آنها را بیشتر انجام دهد.

هر فردی در هر سنی ممکن است به بیماری مزمن کلیوی مبتلا شود. با این حال، برخی افراد به دلیل سن، پیشینه نژادی و قومیتی، و یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی، نارسایی کلیه، دیابت یا فشار خون بالا، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کلیوی هستند.
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها