۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
عامل جلوگیری از بروز چاقی شکمی / اگر می خواهید شکم لاغری داشته باشید بخوانید
بازدید:۲۷۱
صد آنلاین | رئیس مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بررسی ها نشان می دهند که شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر در افراد ساکن در استان تهران افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۲۰۱۶۲

به گزارش صد آنلاین، فریدون عزیزی، رئیس مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بررسی ها نشان می دهند که شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر به همراه فشار خون در بین افراد ساکن در استان تهران افزایش یافته است.


وی بیان کرد: مداخلات انجام شده توسط مراکز بهداشتی و درمانی در سطح پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبب کاهش آمار شیوع دیابت و کاهش مصرف سیگار شده است.

رئیس مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: افزایش فعالیت فیزیکی مناسب و منظم عامل مهمی در جلوگیری از بروز چاقی شکمی در افراد می شود و آمارها نشان می دهند که داشتن فعالیت بدنی مناسب به نوعی رعایت سبک زندگی سالم است.

رئیس مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: عوامل خطرساز بیماری های غیر واگیر در جمعیت گروه سنی ۳ تا ۷۹ سال بررسی شده اند. این مطالعه بر اساس گذشتن از الگوی تغذیه ای سنتی به یک سبک زندگی شهر نشینی غربی و افزایش مصرف فست فودها در بین مردم کشورمان است./ ایرنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها