۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
نوشیدنی‌های اسیدی، تهدیدی بزرگ‌تر از چای و قهوه برای دندان‌ها
بازدید:۱۸۹
صد آنلاین | چای و قهوه را کنار بگذارید! متخصصان از خطرات نوشیدنی‌های اسیدی می‌گویند.
کد خبر : ۱۲۰۰۶۶

به گزارش صد آنلاین،نوشیدنی‌های مختلفی که در زندگی روزمره مصرف می‌شوند، تأثیرات متفاوتی بر سلامت دندان‌ها دارند. در این میان، چای و قهوه به عنوان نوشیدنی‌های محبوب، به دلیل رنگدانه‌ها و اسیدهای موجود در آن‌ها می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند.

 

 

با این حال، تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا، مانند آب لیمو، می‌توانند خطر بیشتری برای سلامت دندان‌ها داشته باشند. دکتر خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی، تأکید می‌کند که محیط اسیدی ایجاد شده توسط آب لیمو می‌تواند به پوسیدگی دندان‌ها کمک کند. این مقاله به بررسی عمیق‌تر این موضوع و راه‌های محافظت از دندان‌ها در برابر این نوشیدنی‌ها خواهد پرداخت.

 

 

نوشیدن چای و قهوه بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی دارد ولی به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند.

 


به عقیده یک متخصص دندانپزشک انگلیسی نوشیدنی‌های دارای اسیدیته بالا می‌تواند بیشتر از چای و قهوه بر دندان‌ها آسیب وارد کند.

 


اطلاعات در خبری نوشت: دکتر خالد قاسم، متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه Impress UK، نوشیدن آب لیموی معمولی ضرر بیشتری دارد چون محیط اسیدی دهان را بالا می برد و به پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند.

 


به طور حتم آب لیمو و دیگر نوشیدنی‌های اسیدی برای سلامتی بدن مفید هستند ولی باید از دندان‌ها در مقابل آنها محافظت کرد. دکتر قاسم می‌گوید آب لیمو منبع عالی ویتامین C نمی‌تواند از رژیم غذایی حذف شود ولی باید در نوشیدن آن احتیاط کرد و حتی بهتر است برای نوشیدن، از نی استفاده کرد.

 


آب لیمو برای پوست و سایر اندام‌های بدن مفید است ولی برای دندان‌ گزینه مناسبی نیست و بهتر است مینای دندان‌ها را از اسیدها محافظت کنید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها