۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
چرا پزشکان به شما میگویند دئودورانت آلومینیومی را کنار بگذارید؟
بازدید:۱۲۵
صد آنلاین | با توجه به خطرات دئودورانت‌های آلومینیومی، استفاده از منیزیم به‌عنوان جایگزین آن‌ها به‌ویژه در دئودورانت‌های کرمی، مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۱۹۳۴۲

به گزارش صد آنلاین،در دنیای امروز، انتخاب دئودورانت مناسب یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد است. آیا تاکنون به عواقب استفاده از دئودورانت‌های آلومینیومی فکر کرده‌اید؟ متخصصان بهداشت، به دلایل متعدد، به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهند که این محصولات می‌توانند عواقب جدی برای سلامتی به همراه داشته باشند.

 

 

به‌جای آن، بسیاری به سمت دئودورانت‌های منیزیومی روی آورده‌اند که نه‌تنها کارایی بالایی دارند، بلکه برای پوست نیز مفید هستند. این مقاله به بررسی تفاوت‌های میان دئودورانت‌های آلومینیومی و منیزیومی پرداخته و دلایل انتخاب منیزیم به‌عنوان گزینه‌ای سالم‌تر را بررسی می‌کند.

 

 

تابه‌حال فکر کردید که دئودورانت‌ها چطور جلوی بد بو شدن عرق بدن را می‌گیرند؟ چرا پزشکان و سازمان بهداشت جهانی به عدم استفاده از دئودورانت‌های آلومینیومی توصیه می‌کنند؟ یکی از راه‌های جلوگیری از بوی بد بدن، استفاده از دئودورانت است.

 


درگذشته برای جلوگیری از بوی بد، از سنگ آلومینیوم و مشتقات آن در تولید دئودورانت‌ها استفاده می‌شد. اما همان‌طور که گفتیم آلومینیوم ضررهای زیادی برای بدن دارد. پس باید به دنبال جایگزین مناسبی برای آن باشیم. چه ماده‌ای بهتر از منیزیوم که خاصیت مشابهی داشته و در کنار آن فواید بسیار زیادی هم برای پوست و بدن دارد.

 


فصل سرما نزدیک است و افراد برای گرم کردن خود لباس‌های گرم یا چندلایه می‌پوشند. همین موضوع باعث عرق کردن و ایجاد بوی بد بدن می‌شود. این بوی بد حاصل لیپید و پروتئینی است که با عرق به وجود می‌آید و باعث بدبو شدن عرق بدن می‌شود. یکی از راه‌های از بین بردن این بوی بد، استفاده از دئودورانت است.

 


این محصول با ترکیباتی مانند سنگ آلومینیوم یا منیزیومی که دارد کمک می‌کند تا باکتری‌هایی که عرق بدن را تجزیه می‌کنند، کنترل شوند و این کار به‌وسیله ایجاد فضای اسیدیته در سطح پوست انجام می‌شود. اما سوال اینجاست که دئورانت‌های آلومینیومی بهتر هستند یا منیزیومی؟

 


سنگ آلومینیوم موجود در دئودورانت‌ها چرا برای بدن مضر است؟

پوست زیر بغل، به دلیل سطح گستره‌ای که دارد، بدون هیچ محافظی در معرض مستقیم دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها، قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید در زمان انتخاب دئودورانت‌ها به چند مورد توجه کنید، چراکه اگر دئودورانت مناسبی انتخاب نکنید، ممکن است تا مرز ابتلا به سرطان پوست و غدد لنفاوی پیش بروید.

 


یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب دئودروانت مناسب این است که به میزان آلومینیوم و الکل موجود در آن توجه کنیم. در اکثر ضد تعریق‌های صابونی و اسپری‌ها از آلومینیوم و مشتقات آن استفاده می‌شود، اما دئودورانت‌های کرمی، یا فاقد آلومینیوم هستند یا مقدار نمی‌در آن‌ها استفاده شده است.

 


یکی از دلایل اصلی ایجاد خارش و حساسیت‌های پوستی بعد از استفاده از دئودورانت‌ها، درصد بالای آلومینیوم و مشتقات موجود در آن‌ است. اسپری‌ها و مام‌های صابونی برای جلوگیری از تعریق، درصد بالایی از این محصول را استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا بعد از مدتی، باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی، خارش و سوزش شود.

 


در یک مطالعه بزرگ توسط یکی از انجمن‌های پوست، ۶۹۱ نفر بیمار مبتلا به تعرق زیاد، برای جلوگیری از تعریق و کنترل آن، از اسپری‌های حاوی آلومینیوم و مشتقات آن استفاده کردند. در این آزمایش ۷۰ درصد افراد احساس خارش کم تا متوسط و ۲۰ درصد احساس خارش شدید داشتند. همچنین ۳۶ درصد از آن‌ها در پوست خود احساس سوزش می‌کردند. عامل این واکنش‌ها آلومینیوم موجود در محصول بود. زیرا در دور بعدی آزمایش‌ها، آلومینیوم حذف شد و این موارد به صفر نزدیک شد.

 


آلومینیوم در دئودورانت‌ها وقتی در معرض پوست قرار می‌گیرد باعث تغییراتی در ساختار هورمون استروژن می‌شود و این تغییرات در سیستم غدد درون‌ریز، می‌تواند در طول زمان برای بدن زنان مضر باشد.

 


آیا منیزیوم می‌تواند جایگزین مناسبی برای آلومینیوم باشد؟

امروزه در برخی دئودورانت‌ها، به‌جای آلومینیوم، از منیزیم استفاده می‌شود. احتمالا در مورد فواید مصرف خوراکی منیزیم برای پوست شنیده‌اید. منیزیم یک عامل آرام‌بخش است و به گفته متخصصان پوست، باعث آب‌رسانی، ترمیم سد پوستی، درمان اگزما و تحرکات پوستی می‌شود. آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد، پوست را از معرض آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در امان داشته و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

 

 

همچنین خشکی، قرمزی و التهاب آن را ترمیم می‌کند و با توجه به فرمولاسیونی که دارد برای درمان آکنه بسیار مفید است. منیزیم برای بهتر عمل کردن مولکول DNA مفید است. این ماده سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و در برابر آکنه و جوش مقاوم می‌کند. کمبود این ماده باعث می‌شود آنتی‌هیستامین در بدن ترشح شود و این ماده باعث قرمزی و خشکی پوست می‌شود. درنتیجه با مصرف این ماده اگزمای پوستی از کاهش می‌یابد.

 


هنگامی‌که منیزیم را به‌صورت موضعی استفاده می‌کنید، این ماده می‌تواند سم‌زدایی ملایمی انجام دهد و به کنترل بو کمک کند. به همین علت امروزه در بسیاری از دئودورانت‌ها، به‌جای آلومینیوم از این ماده استفاده می‌شود.

 


کدام نوع دئودورانت بهتر است؟

تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی پس از بررسی‌های زیادی که روی ضدتعریق‌های اسپری‌ای و صابونی انجام دادند، به دنبال محصول جدیدی بودند که هم خاصیت ضدتعریقی داشته باشد و هم مانع حساسیت یا ایجاد خارش و خشکی پوست شود. درنهایت محصولی که تولید و در بازار عرضه شد، دئودورانت کرمی بود.

 

 

این نوع از دئودورانت‌ها به دلیل خاصیت درمانی که دارند یا آلومینیوم ندارند یا در آن‌ها به‌جای آلومینیوم از منیزیوم استفاده کردند. این نوع دئودورانت به دلیل داشتن مرطوب‌کننده، حساسیت پوستی ایجاد نکرده و باعث نرمی پوست و روشن شدن آن می‌شود. درواقع مصرف این نوع از دئودورانت‌ها به دلیل خاصیت درمانی که دارند، توسط پزشکان پوست توصیه می‌شود.

 


ضدتعریق‌هایی که حاوی منیزیوم هستند، به دلیل جلوگیری از ایجاد حساسیت، کمک می‌کنند تا هم جلوی بوی بد بدن گرفته شود و هم به سیستم ایمنی آن کمک می‌کند. بیشتر دئودورانت‌های کرمی به دلیل خاصیت درمانی که دارند حاوی این ماده هستند.

 

 

این نوع از دئودورانت‌ها هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند و در زیبایی پوستتان تاثیر مثبت دارند.‌ برای همین در این روزها اگر به دنبال انتخاب بهتری هستید، استفاده از دئودورانت‌های کرمی و فاقد آلومینیوم یا دارای منیزیوم را توصیه می‌کنیم.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها