۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
سردرگمی اسرائیلی ها در مورد چگونگی پاسخ به حمله موشکی ایران!
بازدید:۲۵۷
صد آنلاین | آنها بر این باورند که اسرائیل آنچه را که در پاسخ به حمله ایران هدف قرار خواهد داد، محدود کرده است که این مقامات آن را زیرساخت‌های نظامی و انرژی ایران توصیف می‌کنند.
کد خبر : ۱۱۹۱۲۹

به گزارش صد آنلاین،  ان بی سی نیوز در مورد چگونگی پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران نوشت: آنها بر این باورند که اسرائیل آنچه را که در پاسخ به حمله ایران هدف قرار خواهد داد، محدود کرده است که این مقامات آن را زیرساخت‌های نظامی و انرژی ایران توصیف می‌کنند.

 

هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اسرائیل تأسیسات هسته ای را هدف قرار دهد یا ترور انجام دهد وجود ندارد، اما مقامات آمریکایی تأکید کردند که اسرائیلی ها تصمیم نهایی در مورد چگونگی و زمان اقدام نگرفته اند.

 

منطقه منتظر پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران است که در اول اکتبر شلیک شد، حمله ای که ایران گفت در پاسخ به حمله اسرائیل به لبنان و ترور متحدانش از جمله اسماعیل هنیه از حماس در تهران و سید حسن نصرالله رهبر قدرتمند حزب‌الله بوده است.

 

ایالات متحده نمی‌داند که پاسخ اسرائیل چه زمانی می‌تواند ارائه شود، اما مقامات گفتند که ارتش اسرائیل آماده است تا در هر زمانی که دستور داده شود اقدام کند.

 

مقامات آمریکایی تاکید کردند که هیچ اطلاعاتی برای نشان دادن زمان پاسخ ندارند و اذعان کردند که اسراییل جدول زمانی خاصی را با آنها در میان نگذاشته است و مشخص نیست که مقامات اسرائیلی حتی بر روی آن توافق کرده باشند.

 

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که ممکن است در تعطیلات یوم کیپور پاسخی داده شود.

 

آنطور که مشخص است اسرائیل اطلاعات بیشتری در مورد این اقدام تلافی جویانه با ایالات متحده به اشتراک گذاشته است، اما آنها به دلیل نگرانی های امنیتی عملیاتی بسیاری از جزئیات را پنهان کردند. ایالات متحده آماده دفاع از دارایی های خود در منطقه در برابر هرگونه حمله متقابل فوری از سوی ایران است، اما به احتمال زیاد از این عملیات پشتیبانی نظامی مستقیم نخواهد کرد.

 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دو شب پیش با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، صحبت کرد و آنها در مورد پاسخ اسرائیل به بحث و تبادل نظر پرداختند. با این حال، مشخص نیست که گالانت جزئیات مشخصی ارائه کرده باشد. تماس آنها پس از جلسه کابینه اسرائیل در مورد این اقدام تلافی جویانه انجام شد، اما گالانت اهداف خاصی را که در آن جلسه مورد بحث قرار گرفت، به اشتراک گذاشت.

 

مقامات ایالات متحده همچنان از دولت اسرائیل می خواهند تا پاسخ خود را متناسب با اهداف نظامی و پرهیز از تاسیسات نفت، گاز و هسته ای نشان دهد.

 

مقامات آمریکایی گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهور و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، در تماس این هفته خود نیز درباره جزئیات صحبت نکردند.

 

آنچه که مشخص است در حال حاضر نوعی سردرگمی در اسرائیل پیرامون چگونگی پاسخ به ایران وجود دارد.

 

فراور

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها