۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
تب دنگی در ایران؛  هشدارهای جدی وزارت بهداشت و وضعیت قرمز در چابهار!
بازدید:۶۲
صد آنلاین | دکتر قباد مرادی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا به تب دنگی در کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۹۱۹

به گزارش صد آنلاین،  وی اعلام کرد که از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۷۵ مورد مبتلا به این بیماری ثبت شده است. از ابتدای سال جاری، تعداد مبتلایان به ۲۲۶ مورد رسیده است که اکثر آنها از کشورهای آلوده مانند امارات و پاکستان به ایران وارد شده‌اند.

 

 

مرادی با اشاره به خطر شیوع محلی این بیماری، وضعیت چابهار در استان سیستان و بلوچستان را به عنوان نقطه بحرانی ذکر کرد و افزود: "تا کنون بیش از ۹۰ مورد در این شهر ثبت شده و خطر انتقال آن به سایر استان‌ها همچون فارس، هرمزگان و گیلان نیز وجود دارد."

 

 

 

وی بر لزوم اقدام فوری برای کنترل این بیماری تأکید کرد و گفت: "تب دنگی می‌تواند علائمی چون تب، دردهای عضلانی و خستگی به همراه داشته باشد و در موارد حاد به مشکلات جدی‌تری منجر شود." 

 

 

دکتر مرادی از مردم خواست تا با پاکسازی مکان‌های مستعد تجمع آب‌های راکد و لارو پشه‌ها، در پیشگیری از شیوع این بیماری همکاری کنند. همچنین، اقدامات ویژه‌ای برای شناسایی و درمان بیماران در حال انجام است تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها