آخرین اخبار
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش:

سیره عملی امام عسکری (ع) بهترین الگو برای بشریت است

بازدید:۳۰۷
حجت‌الاسلام عدیده گفت: امام حسن عسکری (ع) نه تنها به‌عنوان یک امام و رهبر دینی، بلکه به‌عنوان یک دانشمند، فیلسوف و عارف نیز شناخته می‌شوند و آثار و سیره عملی ایشان، الگویی ارزشمند برای همه انسان‌ها به ویژه شیعیان است.
کد خبر : ۱۱۸۸۱۴

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش  در مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری (ع) که شب گذشته با حضور کارکنان و خانواده‌های این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) شخصیتی برجسته و الگویی کامل از فضیلت، علم و تقوا بود، اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه‌السلام در دوران کوتاه امامت خود، با وجود محدودیت‌‌های شدید حکومت عباسی، با راهنمایی‌های ارزشمند خود، توانستند خدمت شایانی به شیعیان کنند.

وی افزود: امام عسکری (ع) زندگی ساده و زاهدانه‌ای داشتند و تقوای ایشان زبانزد خاص و عام بود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش  با اشاره به اینکه ایشان به عبادت و شب‌زنده‌‌داری بسیار اهمیت می‌دادند، تصریح کرد: با وجود شرایط دشوار و تحت نظر بودن حکومت عباسی، امام عسکری (ع) با شجاعت و صلابت به وظیفه خود عمل می‌کردند و از حقایق دین دفاع می‌کردند.

حجت‌الاسلام عدیده بخشندگی و مهربانی را دو عنصر مهم شخصیتی امام عسکری (ع) دانست و تصریح کرد: ایشان علاوه بر سخاوتمندی و کمک به نیازمندان، به همه انسان‌ها به چشم برادری می‌نگریستند و با آنان با عطوفت رفتار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام عسکری (ع) در طول زندگی خود سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کردند، اما هیچ‌گاه از راه حق منحرف نشدند، خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود عمر کوتاه، نقش بسیار مهمی در تاریخ اسلام ایفا کردند و نه تنها به عنوان یک امام و رهبر دینی، بلکه به عنوان یک دانشمند، فیلسوف و عارف نیز شناخته می‌شوند و آثار و سیره ایشان، الگویی ارزشمند برای همه انسان‌ها به ویژه شیعیان است.

انتهای پیام/21111

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها