۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
بخشش باورنکردنی مرد همسرکش و جوان مست از اعدام
بازدید:۸۴
صد آنلاین | 2 قاتل که یکی از آنها جان همسرش را گرفته و هنوز محاکمه نشده و دیگری مردی که در پارک با فردی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود پیش از رفتن پای چوبه‌دار از سوی اولیای‌دم بخشیده شدند و فرصت زندگی دوباره یافتند.
کد خبر : ۱۱۷۷۹۴

به گزارش صد آنلاین،   2 قاتل که یکی از آنها جان همسرش را گرفته و هنوز محاکمه نشده و دیگری مردی که در پارک با فردی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود پیش از رفتن پای چوبه‌دار  از سوی اولیای‌دم بخشیده شدند و فرصت زندگی دوباره یافتند. پرونده اول ششم شهریور امسال در دادسرای جنایی تهران گشوده شد. آن روز به قاضی سالار صنعتگر، بازپرس ویژه قتل پایتخت خبر رسید که زنی 60ساله در خانه‌اش واقع در شرق پایتخت به قتل رسیده است. جسد این زن در قسمت نشیمن آپارتمان و پیکر نیمه جان شوهرش کمی آنطرف‌تر روی مبل افتاده بود.

 

 

 

مرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان گفت: من و همسرم در خانه بودیم که زنگ در آپارتمان به صدا در آمد. در را که باز کردم 3مرد غریبه به زور وارد خانه‌مان شدند و من و همسرم را تهدید کردند. آنها قصد سرقت داشتند که در برابرشان مقاومت کردیم و سارقان همسرم را به قتل رساندند و مرا مجروح کردند. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که بررسی‌ها نشان می‌داد هیچ سرقتی از خانه آنها انجام نشده است. در این شرایط بازجویی از مرد میانسال ازسرگرفته شد و او به قتل همسرش اعتراف کرد. وی گفت: همسرم مدام بهانه‌جویی می‌کرد و از کارهای من ایراد می‌گرفت. سر این مسئله اختلافات شدیدی داشتیم تا اینکه روز حادثه باز هم با هم بحث‌مان شد و من که به‌شدت عصبانی شده بودم او را به قتل رساندم. سپس پشیمان شدم و تصمیم گرفتم خودکشی کنم اما زنده ماندم. با اظهارات این مرد، وی بازداشت شد اما هنوز پرونده تکمیل نشده بود که اولیای دم، یعنی 2 دختر و 4 پسر مقتول دیروز راهی دادسرای جنایی تهران شدند و پدرشان را بخشیدند. آنها می‌گفتند که پدرشان از مدت‌ها قبل دچار مشکلات روحی شده بود و ناخواسته مادرشان را به قتل رسانده بود. مکث دومین پرونده‌ای که به بخشش قاتل ختم شد، سال 95در دادسرای جنایی تهران گشوده شد.

 

 

 

 

آن روز مردی در یکی از بوستان‌های تهران با ضربات چاقو به قتل رسید. با شروع تحقیقات پلیسی و کمک شاهدان، عامل جنایت شناسایی و چند روز بعد در جنوب تهران دستگیر شد. مرد جوان به قتل اعتراف کرد و گفت:  آن شب به جشن تولد دوستم دعوت شدم و متأسفانه مشروبات الکلی مصرف کردم. حالم اصلا خوب نبود و چون خیلی مست بودم از مراسم تولد خارج شدم و برای هواخوری به یکی از بوستان‌های تهران رفتم. در آنجا با مقتول که برای پیاده‌روی به پارک آمده بود چشم‌در‌چشم شدم. بر سر همین موضوع جزئی و پیش پا افتاده با مقتول درگیر شدم و ناخواسته جانش را گرفتم. این مرد پس از محاکمه در دادگاه کیفری  به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. با قطعی شدن رای، پرونده روی میز قاضی سیدمحمد رضوی، دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. قرار بود مرد محکوم به قصاص آخر این هفته پای چوبه‌دار برود و قصاص شود و در این شرایط تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای جلب رضایت و نجات زندگی قاتل آغاز شد. تلاش‌ها دیروز نتیجه داد و اولیای دم که والدین و دختر مقتول هستند دیروز در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و پای برگه بخشش قاتل را امضا کردند و به‌خاطر رضای خدا به قاتلی که در آستانه مرگ بود، زندگی بخشیدند. 

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها