آخرین اخبار
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
ترک مشروبات الکلی با آموزه‌های قرآنی و درمان‌های علمی
بازدید:۳۹۱
صد آنلاین |منبعی غنی از آموزه‌های دینی است که در کنار اصول علمی می‌تواند به ترک عادت‌های مضر، از جمله مصرف مشروبات الکلی، کمک کند. در دین اسلام، **شرب خمر** یا مصرف مشروبات الکلی به شدت منع شده و در چندین آیه از قرآن به مضرات آن اشاره شده است. 
کد خبر : ۱۱۷۵۴۳

یکی از راه‌های ترک اعتیاد به الکل در آموزه‌های اسلامی، تلاوت **سوره مؤمنون** است. بر اساس روایات، پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) این سوره را توصیه کرده‌اند که با نوشتن و همراه داشتن آن، شخص مشروب‌خوار از شراب متنفر می‌شود و به آن نزدیک نخواهد شد.

 

 

 

از نظر علمی، فرآیند ترک الکل معمولاً بین **7 تا 10 روز** به طول می‌انجامد و شامل مراحل سم‌زدایی، روان‌درمانی و مراقبت‌های پس از ترک است. در این فرآیند، علائم ترک الکل مانند لرزش بدن، رعشه، و در موارد شدیدتر **دلیریوم ترمنس** (Delirium Tremens) ممکن است بروز کند که نیاز به نظارت پزشکی دارد.

 

 

 

**نکته مهم:** برای ترک موفقیت‌آمیز، لازم است افراد تحت نظر پزشک یا روانپزشک قرار بگیرند تا از عوارض ناگهانی ترک جلوگیری شود. همچنین استفاده از داروهای موجود در بازار، تنها باید با تجویز و نظارت پزشک انجام شود. 

 

 

 

راهکارهای مذهبی و علمی، هر کدام می‌توانند در کنار هم به شخص در ترک مصرف مشروبات الکلی کمک کنند و سلامت جسمی و روحی او را بهبود بخشند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها