آخرین اخبار
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
واکنش حمید درخشان به بازی بد پرسپولیس
بازدید:۳۲۳
صد آنلاین | حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: این همه نوسان در سبک بازی پرسپولیس به خاطر جابجایی‌های متعدد در زمین‌های مختلف است چون بازیکن نمی‌تواند به شرایط زمین مسابقه عادت کند اما همین که بردیم خوب است.
کد خبر : ۱۱۷۴۴۳

به گزارش صد آنلاین، حمید درخشان بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس درباره برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل چادرملو که به تازگی به لیگ برتر راه یافته اظهار داشت: طبیعتاً تیمی مثل چادرملو وقتی روبروی پرسپولیس قرار می‌گیرد به یک امتیاز هم قانع است. این وضعیت مقابل پرسپولیسی که دنبال ۳ امتیاز است ولی هر هفته دارد در یک زمین متفاوت به میدان می‌رود مشکلات پرسپولیس را دوچندان می‌کند. تغییرات متعدد در استادیوم برگزاری دیدارهای پرسپولیس خیلی روی تیم و روند کاری‌اش تاثیر می‌گذارد. از طرفی چمن استادیوم تختی هم خیلی بلند بود. این اشتباه است که ما فکر کنیم چمن بلند بازی را راحت‌تر می‌کند در حالی که چمن باید یک استاندارد مشخص را داشته باشد، طوری که توپ به خوبی روی آن قل بخورد.


ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان اضافه کرد: چمن بلند باعث می‌شود تا سرعت حرکت توپ روی زمین کم شود و این می‌تواند روی ارسال‌ها، پاس‌های کوتاه و بلند و خیلی مسائل دیگر تاثیرگذار باشد. از طرفی وقتی بازیکن هر هفته در یک زمین بازی می‌کند زوایای زمین، اندازه‌ها و شرایط آن از دستش خارج می‌شود. بازیکن یادش می‌رود که مثلاً با چه مقدار فشاری به توپ باید ضربه بزند که توپ از نقطه A به نقطه B حرکت کند. همه این‌ها روی روند کاری تیمی مثل پرسپولیس که روی زمین فوتبال بازی می‌کند تاثیر منفی می‌گذارد.

درخشان خاطرنشان کرد: از طرفی وقتی تیم مقابل به دنبال کیفیت فوتبال نیست و فقط می‌خواهد یک امتیاز را بگیرد شرایط را برای پرسپولیس هم سخت‌تر می‌کند. ما دیدیم که پرسپولیس وقتی دید در نیمه اول نمی‌تواند با کار همیشگی به نتیجه برسد برای گرفتن هر سه امتیاز در نیمه دوم رو به فوتبال مستقیم و توپ‌های بلند بیاورد و در نهایت هم به خواسته‌اش رسید که این خیلی خوب است. چون در این شرایط (نداشتن زمین اختصاصی) گرفتن ۳ امتیاز از هر چیزی مهم‌تر است.

سرمربی سال‌های گذشته پرسپولیس درباره گلزنی دوباره گولسیانی به عنوان یک مدافع برای پرسپولیس تصریح کرد: شرایط بازی گاهی اوقات تیم را ناچار می‌کند تا در وضعیت این چنینی از هر کدام از نفراتش برای گلزنی استفاده کند. همانطور که گفتم پرسپولیس مجبور شد رو به بازی مستقیم بیاورد. خیلی مهم است که پرسپولیس یک استادیوم متعلق به خودش داشته باشد تا دچار این نوسانات نشود. این وضعیت می‌تواند در لیگ نخبگان آسیا هم روی نتایج پرسپولیس تاثیرگذار باشد که این‌ها همه ناشی از شرایط بد باشگاه پرسپولیس و نداشتن زمین اختصاصی است.

حمید درخشان همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به حضور دوباره یاسین سلمانی در ترکیب پرسپولیس گفت: این جوان فوتبالیست با کیفیت و تکنیکی است. یک فوتبالیست باهوش است اما خب وقتی چنین فوتبالیستی ماه‌ها از میادین دور می‌ماند باید پذیرفت که زمان لازم دارد تا به فرم مطلوب قبلی‌اش دست پیدا کند. نباید انتظار داشت که این بازیکن بلافاصله بعد از بازگشت به مسابقات همان بازیکن قبل از مصدومیت شود. ما باید آرام آرام و هفته به هفته به او فرصت بدهیم تا کم کم دوباره همان فوتبالیستی تاثیرگذار شود.

وی در پایان با اشاره به کسب هر سه امتیاز این دیدار از سوی شاگردان گاریدو گفت: در هفته‌هایی که رقبای ما یعنی تراکتور و سپاهان در حال امتیازگیری از حریفانشان هستند باید هر طور شده و با هر روشی امتیازات را جمع کنیم و حتی یکی از آنها را هم جا نگذاریم. فرصت خوب برای پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول دیدارهای ۶ امتیازی و رودررو با این حریفان است که امیدوارم تا آن زمان وضعیت استادیوم پرسپولیس مشخص شود تا روی یک زمین مطلوب و همیشگی فوتبال بازی کند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها