۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کدام میوه ها را نباید پوست بکنیم ؟
بازدید:۳۲۲
صد آنلاین | مطالعات نشان داده‌اند که پوست میوه‌ها و توت‌ها حاوی ترکیبات فنلی بیشتری نسبت به خود میوه هستند.
کد خبر : ۱۱۷۴۴۱

به گزارش صد آنلاین، به گفته کارشناسان موسسه آلرژی غذایی لس آنجلس، کندن پوست نازک میوه ضروری نیست. با این حال، کندن پوست گلابی، سیب، گیلاس، هلو و کیوی خطر واکنش آلرژیک حاد را در برخی افراد کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف میوه‌های پوست کنده برای افرادی که حساسیت غذایی به گرده ندارند، بی خطر است. 


برخی از مطالعات نشان داده‌اند که پوست میوه‌ها و توت‌ها حاوی ترکیبات فنلی بیشتری نسبت به خود میوه است. بنا بر یافته‌های محققان، فنل‌ها دارای اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی هستند و همچنین از سلول‌ها در برابر آسیب توسط اشکال خاصی از اکسیژن محافظت می‌کنند. از طرفی دانشمندان دیگر می‌گویند که پوست میوه‌ها و سبزیجات ممکن است حاوی آفت کش‌ها و مواد سمی باشد که برای کشتن آفات و پاتوژن‌های گیاهی استفاده می‌شوند. فقط تمیز کردن درست و با کیفیت بالا می‌تواند این آلودگی ‌ها از از بین ببرد.

به گفته کارشناسان موسسه آلرژی غذایی لس آنجلس، خوردن میوه با پوست یا بدون پوست به ترجیحات شخصی بستگی دارد. تنها گروهی از افرادی که توصیه می‌شود از پوست کندن میوه اجتناب کنند، افرادی هستند که آلرژی دارند. احتمال بروز واکنش حاد در افراد مبتلا به سندرم آلرژی غذایی گرده بیشتر است. واقعیت این است که آلرژن‌های غذایی موجود در میوه‌ها از نظر ساختار شبیه به آلرژن‌های موجود در علف و گرده هستند.

سندرم آلرژی غذایی به ندرت منجر به آنافیلاکسی می‌شود که یک واکنش حاد تهدید کننده زندگی است؛ اما برای جلوگیری از کهیر، خارش و مشکلات معده، به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود که پوست گلابی، سیب، گیلاس، هلو و کیوی را بگیرند.

این خبر در HealthNews منتشر شده است.

منبع: gazeta.ru

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها