آخرین اخبار
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
عوارض مصرف بی‌رویه قرص‌های جوشان ویتامین C در فصل سرماخوردگی
بازدید:۱۲۲
صد آنلاین | قرص‌های جوشان به دلیل سهولت مصرف و طعم دلپذیری که دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما عوارض این قرص ها غیر قابل باور است.
کد خبر : ۱۱۷۳۳۵

به گزارش صد آنلاین، عوارض مصرف بی‌رویه قرص‌های جوشان ویتامین C در فصل سرماخوردگیداروهای جوشان دارای معایبی هستند که مصرف کنندگان باید به آنها توجه داشته باشند؛ عوارضی شامل:

 

 

 

داروهای جوشان می توانند برای بیماران مبتلا به فشار خون مضر باشند. دلیل آن این است که قرص جوشان حاوی یک ماده کمکی حل کننده گاز حاوی مقدار زیادی نمک های قلیایی (کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم) است که باعث افزایش فشار خون در بیماران مبتلا به این بیماری می شود.

 

 


قرص های جوشان به دلیل میزان سدیم موجود در مواد کمکی، نمک زیادی دارند و این برای افراد مبتلا به سنگ کلیه نیاز به غذای سبک دارند مضر است، چراکه مقدار نمک ایجاد شده هنگام مصرف قرص های جوشان می تواند بیماری آنها را بدتر کند. افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه، کلسیم بالا در خون نیز نباید بدون مشورت پزشک از این قرص های جوشان مصرف کنند.

 

 


برخی از قرص های جوشان برای افرادی که سابقه مشکلات معده، درد اثنی عشر، نارسایی کلیه، آسم دارند چندان مفید نیستند و بدلیل ایجاد نفخ، می توانند وضعیت گوارش فرد را بدتر کنند ولی برخی از قرص های جوشان خود جایگزین داروهایی هستند که مصرف عادی آنها فرد را دچار مشکلات گوارشی میکند.

 

 


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که زمان مناسب برای مصرف قرص جوشان ویتامین C چه وقت از روز است که در پاسخ باید اینطور بگوییم که برخی صبح‌ها به صورت ناشتا و نیم ساعت قبل از صبحانه این قرص را مصرف میکنند که در صورت نداشتم مشکل گوارشی مانعی ندارد اما به عقیده متخصصان، بهترین زمان خوردن قرص جوشان 2 ساعت بعد وعده غذایی است.

از مصرف داروهای حاوی ویتامین C و کلسیم در پایان روز باید خودداری کرد زیرا ممکن است باعث تحریکا خفیف و اختلال در خواب شود.

 

 

بهترین روش استفاده از قرص های جوشان این است که قرص کامل یا دوز مناسب را در یک لیوان آب تمیز حل کنید، صبر کنید تا قرص حل شود و سپس استفاده کنید. توجه داشته باشید که قرص جوشان را نشکنید و مانند سایر داروهای رایج خوراکی آن را مستقیماً قورت دهید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها