۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
بهترین گیاهان برای درمان آسم
بازدید:۳۶۷
صدآنلاین| آسم یک بیماری شایع است و شیوع آن در سراسر جهان و بطور ویژه در کشورهای صنعتی رو به افزایش است. حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند و تخمین زده می شود که تا سال 2025 بیش از 100 میلیون نفر تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند. برخی داروهای گیاهی در کاهش علائم آسم دخیل اند.
کد خبر : ۱۱۷۰۵

به گزارش صدآنلاین، برخی داروهای گیاهی در کاهش علائم آسم دخیل اند.

Aerva lanta یا پشموک: عصاره اتانولی قسمتهای هوایی این گیاه به صورت خوراکی در کاتالیپسی ناشی از کلونیدین و دفع سلول های mast در موش ها فعالیت ضد آسم دارند.

Ageratum conyzoides یا گل ابری: عصاره هیدروالکلی برگهای این گیاه با مهار کاتالیپسی ناشی از کلونیدین در موش ها فعالیت آنتی هیستامینی نشان می دهد.

Argemone Mexicana یا شقایق مکزیکی: عصاره های آبی ساقه این گیاه دارای اثر ضد حساسیت و ضد استرس با است مثلاً در لکوسیتوز و ائوزینوفیلی ناشی از شیر.

Asystasia gangetica: فعالیت ضداستاتیک عصاره برگ دارای در خوکچه هندی ارزیابی شده است. نتایج نشان داد که عصاره فعالیت انقباضی یا شل کننده از خود نشان نمی دهد. با این حال، انقباض برانگیخته شده توسط اسپاسموژن­ها را مهار می کند.

Bacopa monnieri یا باکوپا: فعالیت تثبیت کنندگی عصاره برگهای این گیاه روس سلول های mast در موش های صحرایی ارزیابی شده است. نتیجه تحقیقات نشان داد که عصاره تام به طور قابل توجهی دگرانوله شدن سلولهای ماست را مهار می کند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر