آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
چگونه با ویتامین D زندگی‌تان را دگرگون کنید؟
بازدید:۲۴۸
در جستجوی ویتامین D هستید؟ این ۵ ماده غذایی را هرگز از دست ندهید.
کد خبر : ۱۱۶۹۰۰

به گزارش صد آنلاین،ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت بدن است و تأثیر زیادی بر عملکرد سیستم ایمنی و استخوان‌ها دارد. با اینکه بسیاری از افراد از نیاز روزانه به این ویتامین آگاه نیستند، منابع غنی از آن در غذاها وجود دارد.

تخم مرغ، شیر بادام، قارچ، جگر گاو و روغن ماهی از جمله این منابع هستند که می‌توانند به تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن کمک کنند. این مقاله به بررسی میزان ویتامین D موجود در هر یک از این خوراکی‌ها و فواید آن‌ها می‌پردازد. با افزایش آگاهی در این زمینه، می‌توان به بهبود سلامت عمومی جامعه کمک کرد.

مقدار ویتامین D مورد نیاز برای بزرگسالان، روزانه ۶۰۰ الی ۸۰۰ واحد بین‌المللی در روز است. اگرچه مواد غذایی زیادی وجود ندارد که به طور طبیعی حاوی ویتامین D باشد، اما در ادامه به چند مورد از منابع غنی این ویتامین اشاره می‌شود:

۱) تخم مرغ

تخم مرغ، به ویژه زرده آن، منبع خوبی از پروتئین است و می‌تواند به تأمین مقدار زیادی از مواد مغذی مهم از جمله سلنیوم، ویتامین B۱۲ و D، فسفر و ریبوفلاوین کمک کند. دو عدد تخم مرغ بزرگ، ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را پاسخگو است.

۲) شیر بادام

یک فنجان شیر بادام ۲۶ درصد از نیاز روزمره افراد به ویتامین D را تأمین می‌کند. هم‌چنین شیر بادام برای تنظیم قند خون، سلامت پوست و تقویت بینایی مفید است.

۳) قارچ

یک فنجان قارچ پخته‌شده ۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند. قارچ‌هایی که در معرض نور خورشید پرورش می‌یابند ویتامین D بیشتری در خود دارند.

۴) جگر گاو

جگر گاو منبع اصلی ویتامین B۱۲ است و ویتامین D کافی را نیز برای بدن تأمین می‌کند. ۱۰۰ گرم جگر گاو، پاسخگوی ۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D است.

۵) روغن ماهی

مصرف یک قاشق چای‌خوری روغن ماهی، حدود ۷۵ درصد از ویتامین D مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. هم‌چنین روغن ماهی به کاهش درد بیماران آرتریت، مدیریت فشار خون و کنترل کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند.

 

نظرات و تحلیل‌های خود را با ما در صد آنلاین به اشتراک بگذارید

مجید منتظری
نویسنده:
مجید منتظری
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها