آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
عکس / باهوش ترین قاتل سریالی ایران را بشناسید
بازدید:۷۸
صد آنلاین | مهدی فرجی قاتل سریالی که خود را پشت قتل های مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی در ایران پنهان کرده بود از باهوش ترین قاتلان سریالی ایران نام گرفته است.
کد خبر : ۱۱۶۸۴۶

 

به گزارش صد آنلاین، مهدی زمانی در سال 88 قتل های خود را آغاز کرد که خبری در شهر قزوین پیچید و گفته شد که یک نفر زنان میانسال را در قزوین می کشد و طلاهای آنها را می دزد، از آنجایی که تصور عموم همیشه این است که قاتل های سریالی مرد هستند، بنابراین همچنان همه به دنبال یک مرد برای این قاتلان بودند، تعداد قتل ها روزبه روز بیشتر می شد و پلیس سعی می کرد عامل قتل ها را پیدا کند، اما در همان زمان پلیس متوجه شد با دو نوع قتل روبه روست و یکی از اقتلان سعی دارد خود را پشت دیگری پنهان کند، در چند قتل اجساد زنان میانسال که پیدا شد نشان می داد مورد تجاوز قرار گرفته اند، همین نکته هم باعث شد پلیس متوجه شود احتمالا در چند قتل با یک زن طرف است.

 

استراتژی پلیس عدم اطلاع رسانی در اینباره بود، کارااهان قزوینی تصمیم گرفتند طوری وانمود کنند که انگار همه چیز تمام شده است . مهین قدیری قاتل سریالی زنان قزوین دستگیر شده و همه کسانی که در زمان او به قتل رسیده اند کار مهین قدیری بوده است اما آنها در تحقیقات خود می دانستند قاتل دیگری وجود دارد و قتل ها تمام نشده است.

این موضوعی بود که مهیدن قدیری نیز درباره آن به ماموران هشدار داده بود ، وقتی که ماموران عکس یکی از قربانیان به نام کیمیا را به مهین نشان دادند او گفت چنین زنی را نکشته و اصلا او را نمی شناسد، مهین به پلیس گفت که چند نفر از این زنان که کشته شده اند را اصلا نمی شناسد و بهتر است پلیس به دنبال قاتل دیگری هم باشد، حتی برخی سرنخ ها را مهین هم متوجه شده بود او گفت که به زنانی که او قربانی کرده تجاوزی صورت نگرفته اما به زنانی که نمی شناسد تجاوز شده است پس کار یک مرد است.

وی به ماموران هشدارداد که قاتلی دیگر در سایه جنایات او مخفی شده و به همان سبک و سیاق او دست به این قتل زده است. البته حرف او زیاد جدی گرفته نشد تا اینکه 17 مرداد همان سال زن مسن دیگری به نام اقدس خلیلی ساکن محمدیه قزوین ناپدپد شد . اقدس نیز مانند مقتول قبلی، زنی چادری و با عفت بود و قیمت گردنبندها و دستبند طلای او که همراهش بود به 2 میلیون تومان می رسید. اقدس در بیابانهای اطراف آبیک پیدا شد در حالی که آثار خفگی روی بدن او مشهود و اثری از طلاهای او نبود. پیدا شدن این جنازه پلیس قزوین را با چالشی جدی مواجه کرد. آنها این بار ادعای مهین را جدی گرفته و متوجه شدند که سایه شوم قاتل سریالی دیگری بر استان تحت حفاظت‌شان پهن شده است.

محترم بانوی 47 ساله 17 اسفندماه از خانه اش در شریف آباد قزوین خارج و 48 ساعت بعد بی جان در جاده بویین زهرا پیدا شد . نحوه قتل و به سرقت رفتن طلاجات همراه او همه حکایت از مربوط بودن این قتل به 3 جنایت قبلی داشت.

یک ماه بعد جسد  کبری 83 ساله را که پس از اقامه نماز جماعت از مسجدی واقع در محمدیه قزوین خارج شده بود جسد او در شهرک صنعتی البرز پیدا شد ، اولیای دم گفتند پول و طلاهای او به سرقت رفته است.

تصمیم پلیس این بود که هیچ اطلاع رسانی درباره قتل ها نکند تا قاتل تصور کند که پلیس متوجه سریالی بودن قتل ها نشده است.

آنها حتی قتل های سریالی جدید که پس از دستگیری مهین قدیری اتفاق افتاده بود را تکذیب کردند، تا قاتل متوجه یافه های پلیس نشود.

سرنخ های مهم

اما پلیس متوجه شده بود همه این زنان سوار مینی بوس شده بودند، مورد تعرض قرار گرفتند و البته متوجه شد که مجرم رسانه ها را دنبال می کند تا سرنخ های پلیس را متوجه شود برای همین هم اطلاعات غلط به رسانه ها داده می شد. تا اینکه با سرنخ های به دست آمده 10 روز بعد از آخرین قتل منجر به دستگیری مهدی دومین قاتل سریالی قزوین شد.

کارآگاهان یک روز پیش از دستگیری متهم را تعقیب کردند و دریافتند این مرد با مینی‌بوس خود ساعت‌ها بی‌هدف در سطح شهر پرسه می‌زند و در مواقعی نزدیک زنان مسنی که در خیابان منتظر خودرو بودند، مکث می‌کند.

مهدی فرجی

مهدی فرجی

با دستگیری ناصر متهم 37 ساله این پرونده، این جنایتکار در اعترافات تکان‌دهنده خود از قتل 5 زن مسن پرده برداشت.قاتل سریالی زنان در نخستین مراحل بازجویی انگیزه خود را از جنایت‌‌ها نیاز مالی عنوان می‌کرد. این در حالی بود که به گفته دادستان قزوین مرد قاتل پیش از این به جرم ایجاد مزاحمت‌ برای زنان زندانی بوده است.

صادقی  دادستان وقت  قزوین درباره نحوه قتل ها گفته است : قاتل همه قتل‌ها را داخل مینی‌بوس خود که شیشه‌های آن تماما با پرده پوشانده شده بود، انجام می‌داد و با روحیه خشنی که داشت، در دو مورد با خشونت و ضرب و جرح قربانیان خود، پس از ارتکاب جنایت و سرقت زیورآلات مقتولان، آنها را در مناطق مختلف رها کرده است.

همچنین نتایج معاینات اولیه از قاتل دستگیر شده، نشان می‌دهد وی مشکل روانی نداشته و با آرامش جنایات خود را مرتکب می‌شده و در یک مورد با خونسردی حدود 2 ساعت با جنازه خونین مقتول در شهر می‌گشته تا جای مناسبی برای انداختن جسد پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه این نشست خبری درخصوص تجاوز به عنف مقتولان هم گفت: متاسفانه در یک مورد شاهد تجاوز به یکی از مقتولان هم هستیم.

اعدام در ملاء عام مهدی فرجی

ساعت 6 صبح سال 90 مهدی فرجی دومین قاتل سریالی زنان قزوین در ملاء عام اعدام شد. او همسر و یک فرزند داشت که از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

گفته می شود در صحنه اعدام فقط برادرش حضور داشته که مهدی با برادرش خداحافظی کرده و بالای چوبه دار رفته است. او گفته بود :از همه مردم قزوین به دلیل ایجاد رعب و وحشت عذرخواهی می کنم و از اولیای دم می خواهم مرا ببخشند و حلال کنند. از خانواده ام خواستم برایم حلالیت بگیرند. فرزند یکی از اولیای دم حکم اعدام مهدی فرجی را اجرا کرد و بعد از تایید مرگ جسد او به پایین کشیده شد.

مهر

 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها