آخرین اخبار
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
بازدید:۴۹۲
صد آنلاین | اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اثرات احتمالی مصرف چای سبز به طور مرتب انجام شده است ، اما شواهد کمی مبنی بر تاثیر نوشیدن چای سبز بر سلامتی وجود داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۵۲۸۵

چای سبز یکی از چای های مفید برای سلامت بدن می باشد که به نسبت دیگر چای ها کمتر فرآوری شده است. این چای دارای آنتی اکسیدان ، پتاسیم ، ویتامین های گروه ب ، منیزیوم ، منگنز و کافئین است. از جمله خواص چای سبز می توان به خاصیت ضدپیری و لاغری آن اشاره کرد.

به گزارش صد آنلاین ، نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا می‌تواند فوایدی داشته باشد، اما در عین حال ممکن است برای برخی افراد عوارضی نیز به همراه داشته باشد.

افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن: چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است که می‌توانند به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک کنند.


بیشتر بدانید |  فواید سیب در ناشتا 


 

آنتی اکسیدان بالا: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند.

افزایش انرژی: کافئین موجود در چای سبز می‌تواند به افزایش انرژی و هوشیاری کمک کند.

 

مشکلات گوارشی: نوشیدن چای سبز با معده خالی می‌تواند باعث تحریک معده و ایجاد مشکلاتی مانند سوزش سر دل، تهوع و درد معده شود. این امر به دلیل تانن‌های موجود در چای سبز است.

 

 

آسیب به کبد: مصرف زیاد کاتچین موجود در چای سبز، به خصوص با معده خالی، می‌تواند به کبد آسیب برساند.

 

کاهش جذب آهن: چای سبز می‌تواند مانع جذب آهن شود، به خصوص اگر با معده خالی مصرف شود.

 

افراد مبتلا به مشکلات گوارشی: اگر سابقه بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده، رفلاکس معده یا سندرم روده تحریک‌پذیر دارید، بهتر است از مصرف چای سبز ناشتا خودداری کنید.

 

افراد مبتلا به کم خونی: اگر کمبود آهن دارید، بهتر است از مصرف چای سبز ناشتا خودداری کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/21111a

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها