۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
تا فصل این طلای سبز و زرد تمام نشده مصرف کنید
بازدید:۷۵۶
صد آنلاین | خواص اسیدی لیمو تمام ذراتی که به دندان هایتان چسبیده اند را حذف می کند و آنها را به صورتی درخشان سفید می کند.
کد خبر : ۱۱۵۱۰۷

به گزارش صد آنلاین، خواص اسیدی لیمو تمام ذراتی که به دندان هایتان چسبیده اند را حذف می کند و آنها را به صورتی درخشان سفید می کند.

اگر سرفه خفیف دارید، سعی کنید از مخلوط آب لیمو گرم با عسل، دو بار در روز استفاده کنید این مخلوط گلو شما را تسکین می دهد و سرفه را سرکوب می کند و تقریبا بلافاصله تقلیل می یابد.

 

 

 

جالب ترین خواص لیمو ترش که از آن بی اطلاع هستید!
لیمو طبیعت ضد باکتری دارد، خواص اسیدی آن اجازه نمی دهد باکتری ها و ویروس ها برای مدت طولانی زنده نگه دارد.

یک فنجان آب گرم لیمو یا چای لیمو گلو را برای صاف شدن گلو و کاهش درد و تورم استفاده کنید.

 

لیموترش حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان معرفی می‌شود. این آنتی‌اکسیدان موجب محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود و به نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کند.

لیموترش به خاطر داشتن ویتامین  C، مواد فیتوشیمیایی و اسید سیتریک و همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی خود، می‌تواند برای بهبود سلامت کبد مفید باشد. برخی از خواص لیموترش برای کبد عبارتند از:

  • تمیزکننده کبد: لیموترش می‌تواند به تمیزکردن کبد و افزایش فعالیت آن کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیموترش می‌توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و ضرر سلولی کبد
  • کمک کنند. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم زدایی از سموم بدن کمک کند.
  •  
  • حفظ سلامت کبد: لیمو ترش منبعی غنی از ویتامین C بوده که به شکستن الکل در کبد کمک می‌کند. ویتامین C و مواد فیتوشیمیایی موجود در لیموترش می‌توانند به حفظ سلامت کبد و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از عوامل خارجی مانند عفونت‌ها و سموم کمک کنند. یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیمو ترش حاوی هسپریدین است.
  •  
  • تنظیم آنزیم‌های کبدی: لیموترش می‌تواند به تنظیم فعالیت آنزیم‌های کبدی کمک کند. این فرایند می‌تواند در بهبود عملکرد کبد و تجزیه و هضم مواد مغذی مؤثر باشد.
  •  
  • کاهش التهاب: خواص ضد التهابی لیموترش می‌تواند به کاهش التهاب‌های کبدی کمک کند. این خاصیت می‌تواند در بهبود انواع التهاب‌های مزمن کبدی مؤثر باشد.

از همین رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از این خواص، لیمو ترش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

خبرنگار آمنه سنجاقی

نویسنده:
آمنه سنجاقی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها