آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
سوره چشم زخم؛ سه سوره قرآنی برای رفع بلای چشم زخم
بازدید:۱۰۳
صد آنلاین | سه سوره فلق، و العصر و قریش از سوره‌های مبارکه جهت رفع بلای چشم زخم هستند. اگر دچار چشم زخم شده‌اید مطلب سوره چشم زخم برای شماست.
کد خبر : ۱۱۴۹۹۵

چشم زخم یا چشم حسد یا چشم شیطان به معنی نگاه حسودانه و بدخواهانه به یک شی و انسان است که باعث بدشناسی و رخدادهای بد می‌شود و در فرهنگ بسیاری از کشورها است.

پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: چشم زخم واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می‌دهد (بحار الانوار، ج ۶۳، ص۲۶). اگر دچار چشم زخم شده‌اید سوره‌های زیر را در یک کاغذ سفید نوشته و همراه خود همه جا داشته‌باشید. ان‌شالله که رفع چشم زخم خواهد شد.
سوره های قرآنی برای دفع چشم زخم

۱- سوره فلق

 

بگو: «پناه مى‌برم به پروردگار سپيده دم، (۱) از شرّ آنچه آفريده، (۲) و از شرّ تاريكى چون فراگيرد، (۳) و از شرّ دمندگان افسون در گره‌ها، (۴) و از شرّ [هر] حسود، آنگاه كه حسد ورزد.» (۵)

۲-سوره والعصر

 

سوگند به عصر [ظهور پیامبر اسلام] (۱) [که] بی تردید انسان در زیان کاری بزرگی است؛ (۲) مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند و یکدیگر را به حق توصیه نموده و به شکیبایی سفارش کرده اند. (۳)

۳- سوره قریش


براى الفت‌دادن قريش، (۱) الفتشان هنگام كوچ زمستان و تابستان، [خدا پيلداران را نابود كرد.] (۲) پس بايد خداوندِ اين خانه را بپرستند؛ (۳) همان [خدايى‌] كه در گرسنگى غذايشان داد، و از بيم [دشمن‌] آسوده‌خاطرشان كرد. (۴)

از ائمه معصومین و امامان (ع) آیات و روایات بسیاری برای دفع چشم زخم بیان شده است. خواندن چهار قل، آیه ان یکاد، معوذتین و … از جمله مشهورترین آن‌ها هستند. در پایان تاکید می‌کنیم که خرافه و بدعت را جایگزین حق و حقیقت ننمایید. آنچه که سفارش و دارای روایتی موثق است را بپذیرید و دست به هرکاری نزنید که جز جهل چیزی در آن نیست.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها