۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
بازدید:۵۷
صد آنلاین | برای کاهش وزن حتما نیاز نیست دمبل بزنیم یا ورزش سنگین کنیم. تنها با تغییراتی کم هزینه و سبک در شیوه و سبک زندگی و دقایقی ورزش سبک در منزل هم می‌توان به نتیجه دلخواه رسید.
کد خبر : ۱۱۴۸۲۹

با این کارهای ساده هفته ای دو کیلو لاغر شو !

به گزارش صد آنلاین، برای ورزش کردن و کاهش وزن حتما نیاز نیست دمبل بزنیم یا ورزش سنگین کنیم. تنها با تغییراتی کم هزینه و سبک در شیوه و سبک زندگی و دقایقی ورزش سبک در منزل هم می‌توان به نتیجه دلخواه رسید. کاهش وزن پروسه‌ای طولانی مدت است. با این وجود ما می‌توانیم تنها در یک هفته به نتیجه‌ای رضایت‌بخش برسیم البته با گاه‌های درست!


چطور سریع وزن کم کنیم؟

تمرین روتین در ترکیب با تغییرات کلیدی در سبک زندگی می‌تواند وزن ما را در هفته از یک تا دو کیلوگرم کاهش دهد.

ورزش هوازی برای نتیجه‌گیری سریع

تمرکز بر ورزش‌هایی مانند حرکات پروانه‌ای که در آن پاها همراستا با دست‌ها باز و بسته می‌شوند، تمرین بالا آوردن زانو که در آن به نوبت دست مخالف با پای مخالف به هم نزدیک می‌شوند، تمرین «بارپی» که در آن شنای روی زمین و برخاستن و پریدن انجام می‌گیرد، این تمرینات ضربان قلب را بالا برده و به سرعت چربی‌ها را می‌سوزاند. این تمرین روزانه به سرعت باعث کاهش وزن خواهد شد و اثر ماندگار خواهد داشت.

تاثیر تمرینات کششی بر چربی سوزی

مادامی که تمرینات هوازی برای کاهش وزن ضروری می‌نماید، افزودن تمرینات کششی و وضعیت و نوع این تمرینات از اهمیت بالایی برخوردارند. تمرین حرکت «پلانک» (به پهلو دراز کشیدن و قرار دادن ساعد روی زمین و جدا کردن بدن از زمین) تمرین حرکت دوچرخه و حرکت کششی سرپا با دستان بالا را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در ورزش روزانه‌تان بگنجانید.

سطح مایعات و آب بدن را با مایعات سالم حفظ کنید

نوشیدن اندکی بیشتر از آب مورد نیاز بدن و دیگر مایعات مثل آب نارگیل یا چای سبز به حد اعلایی در کاهش وزن شما تاثیرگذار است. تامین آب مورد نیاز بدن به بهبود متابولیسم و دفع سموم کمک کرده و هردوی این موارد باعث کاهش سریع وزن می‌شوند.

  • راهکارهای جادویی برای کاهش وزن | چگونه متابولیسم را تقویت کنیم؟

    با این کارهای ساده هفته ای دو کیلو لاغر شو !

از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید

مواد غذایی فرآوری شده مملو از قند، چربی‌های مضر و محتوای کالری بالا هستند که می‌تواند به بدن ما آسیب رسانده و اثرات ورزش و کاهش وزن را کم کند. خود را عادت بدهید به خوردن میوه‌ها، سبزیجات، گوشت‌های بدون چربی و غلات. یک رژیم سرشار از فیبر و پروتئین را برای یک دوره روتین و طولانی برای خود در نظر بگیرید.

در هر تمرین بر وضعیت مناسب و سالم ایستادن یا نشستن تمرکز کنید

وضعیت قرارگیری نامناسب بدن، آسیب‌زا بوده و کالری‌سوزی را کاهش می‌دهد. برای نمونه، زمان انجام تمرین «پلانک» (به پهلو دراز کشیدن و قرار دادن ساعد روی زمین و جدا کردن بدن از زمین) یا اسکات، از راست بودن و خم نشدن کمرتان اطمینان حاصل کنید و اینکه قسمت میانی کمر در وضعیتی مناسب قرار داشته باشد.

وضعیت قرارگیری مناسب بدن در زمان ورزش، نه تنها از آسیب رسیدن به کمر و اعضای بدن جلوگیری می‌کند بلکه باعث بهبود ماهیچه‌سازی و چربی سوزی خواهد شد.

فقط غذای خانگی بخورید

ویژگی مثبت غدای خانگی در این است که محتویات و نسبت‌ها را ما تعیین می‌کنیم. غذای خانگی را ما با محتویات مغذی سالم درست می‌کنیم و به بدنمان می‌رسانیم. بیشتر از سینی غذای ساده و نه پرکالری و معمولا از مرغ گریل شده، سبزیجات بخارپز و غذاهایی با محتوای غلات استفاده کنید.

راز موفقیت

فقط با یک جلسه یا به طور نامنظم ورزش کردن نتیجه بهینه حاصل نمی‌شود. تمرینات نیازمند استمرار به صورت هفتگی است. حتما روزانه ده دقیقه ورزش را داشته باشید. از غذاهای غیر سالم پرهیز کنید، آب کافی بنوشید و وضعیت استقرار بدنتان را در تمام تمرینات به شکلی سالم حفظ کنید./ همشهری

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها