۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۷
دمنوش این شش گیاه معده را شفا و بیماری ها را از آن تخلیه می کند
بازدید:۴۰۸۷۸
صد آنلاین | یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه گوارش انسان، معده (Stoamch) است. معده، ساختاری ماهیچه‌ای و توخالی دارد که اصلی‌ترین واکنش‌های شیمیایی هضم مواد غذایی در آن اتفاق می‌افتد. معده، در وسط دستگاه گوارش قرار دارد و از سمت بالا با مری در ارتباط است و از سمت پایین به ابتدای روده کوچک یعنی دوازدهه راه دارد.
کد خبر : ۱۱۴۶۷

انواع درد معده و راه های پیشگیری و درمان آن - دکتر سیامک مرادی، فوق تخصص درد


 

به گزارش صد آنلاین ، خوشبختانه داروهای گیاهی توانسته‌اند همگام با انواع قرص معده درد، اثرات مفیدی روی مشکلات گوارشی داشته باشند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم تحت نظر پزشک متخصص گوارش خود، مصرف دمنوش‌های زیر را نیز در نظر بگیرید:

 

بابونه
سداب و نعنا
انیسون ( توضیح در ادامه آمده است)
آویشن و ریحان
زنجبیل
گیاه قاصدک

 

معده

 

انیسون گیاهی دارویی است که در مصر باستان نیز از این دانه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شد. امروزه از اسانس انیسون در داروسازی استفاده می‌شود و همچنین از برخی قسمت‌های میوه‌های این گیاه به‌عنوان ادویه استفاده می‌کنند و در نتیجه در صنعت شیرینی پزی و نوشابه سازی نیز کاربرد دارد. این گیاه ابتدا در مصر و خاورمیانه کاشته شد و سپس به دلیل خواص دارویی آن به اروپا آورده شد. گیاه انیسون را باید در خاک سبک، حاصلخیز و زهکشی شده کاشت تا بهتر رشد کند. این گیاه در فصل بهار و به محض گرم شدن زمین کاشته می‌شود.

 

ارزش غذایی بادیان بسیار بالا است و سرشار از مواد مغذی برای بدن است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر این دانه گیاهی آهن و سپس منگنز بوده و همچنین انیسون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای بدن است.

 

۷ گرم بادیان که معادل یک قاشق غذاخوری است شامل مواد زیر است:

 

۲۳ کالری
یک گرم پروتئین
یک گرم چربی
سه گرم کربوهیدرات
یک گرم فیبر
۱۳ درصد از نیاز روزانه به آهن
۷ درصد از نیاز روزانه به منگنز
۴ درصد از نیاز روزانه به کلسیم
۳ درصد از نیاز روزانه به منیزیم
۳ درصد از نیاز روزانه به فسفر
۳ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم
۳ درصد از نیاز روزانه به مس
 

 

خواص انیسون برای دستگاه گوارش


انیسون سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و در نتیجه هضم و جذب غذا را بهبود بخشیده و در کنار آن کالری کمی دارد و مواد معدنی بسیاری را برای بدن تامین می‌کند. همچنین یکی از مهم‌ترین خواص انیسون کمک به درمان یبوست است که در بسیاری از افراد نه‌تنها بر روی سلامت دستگاه گوارش، بلکه بر روی سلامت کل بدن آن‌ها تاثیر دارد.

 

جالب است بدانید انیسون در برابر زخم معده نیز از بدن محافظت می‌نماید. در حقیقت زخم معده آسیب وارد شده به معده است که سبب دیر هضمی، حالت تهوع و احساس سوزش می‌شود و افزایش اسید معده این درد و سوزش را بیشتر می‌کند.

 

بادیان رومی ترشح اسید معده را کاهش می‌دهد و در نتیجه مانع از ایجاد زخم معده شده و همچنین شرایط این بیماری در افراد مبتلا را راحت‌تر می‌کند.

 


بهتر است روزانه یک قاشق چای‌خوری از این داروهای گیاهی را به‌صورت چای تهیه کرده و مصرف کنید. علاوه بر این، هرگز داروهای شیمیایی و گیاهی را همزمان مصرف نکنید. زیرا احتمال تداخل دارویی وجود دارد! حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید تا براساس نوع مشکل گوارشی شما، مصرف یکی از داروهای گیاهی ذکر شده آغاز شود.

 

علائم هشدار دهنده زخم معده :: نورنیوز

 

10 علائم زخم معده و راه های درمان آن

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
عالی دست مریزا
اکرم‌قراگوزلو
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
عالی‌بازم‌بفرستید
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها