۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
ریشه اکثر بیماران قند خون ایرانی عصبی است و مسیر درمانشان اشتباه / با این دمنوش در شب ها آن را درمان کنید
بازدید:۷۲۹۹۰
صد آنلاین | یکی از بهترین دمنوش‌هایی که برای کنترل قند خون در زمان استرس و اضطراب کاربرد دارد، دمنوش بابونه است. یک شب بی‌خوابی احتمالاً آخرین چیزی است که افراد مبتلا به دیابت باید تجربه کنند. بی‌خوابی می‌تواند باعث کاهش تأثیر انسولین در بدن شود که به طور بالقوه سطح قند خون را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۴۴۸

دیابت عصبی اصطلاحی است که برای افزایش قند خون در زمان استرس استفاده می‌شود و در واقع نوعی دیابت نیست. استرس باعث افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افزایش یا کاهش غیرطبیعی قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌شود.

 


 چیزی که به نام دیابت عصبی یا قند خون عصبی می‌شناسیم نوعی اختلال است که با افزایش میزان اضطراب و استرس در افراد ایجاد می‌شود. در این حالت میزان قند خون فرد با افزایش کنترل نشده‌ای روبه‌رو می‌شود که می‌تواند در افراد دیابتی خطرناک باشد.

۹ علامت پنهان قند خون کنترل نشده


افزایش قند خون در بدن در زمان استرس، عصبانیت یا شرایط روانی مشابه به خاطر نحوه پاسخ بدن به شرایط استرس‌زا است؛ پاسخی که در طول تکامل ایجاد شده‌است. در این شرایط بدن خود را در حالت جنگ یا گریز می‌بیند و به همین خاطر میزان زیادی انرژی آزاد می‌کند تا ماهیچه‌ها از آن استفاده کنند. در حالت استرس بدن کورتیزول و آدرنالین آزاد می‌کند که باعث می‌شوند میزان گلوکز در خون افزایش یابد. در افراد سالم این قند به راحتی قابل کنترل است. اما اگر سازوکار انسولین از قبل دچار اختلال باشد برای مثال در افراد دیابتی، افزایش کورتیزول و آدرنالین می‌تواند منجر به افزایش بیش‌ازحد قند در خون می‌شود.

 

علائم بیماری دیابت عصبی چیست ؟ | حقایقی که به شما نمی گویند!


علائم جدیدی که بیماری قند خون شما را قطعی نشان می دهد

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها