۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
بازدید:۱۳۰
 صد آنلاین | در آغاز فصل سرد بهترین درمان‌های خانگی گلودرد غافل نشوید.
کد خبر : ۱۱۴۴۴۶
بهترین درمان‌های خانگی گلودرد چیست؟

به گزارش صد آنلاین، در پاییز و با تغییر فصل و رفتن هوا به سوی سرما ممکن است افراد بیشتری با حالت‌های سرماخوردگی روبرو شوند. یکی از علائم آزاردهنده عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا گلودرد است. معرفی بهترین درمان‌های خانگی گلودرد برای بسیاری از افراد می‌تواند کمک‌کننده باشد.


علائم گلودرد

زمانی که گلودرد دارید ممکن است علائم زیر را تجربه کنید.

  • درد در گلو
  • خارش گلو
  • آب دهانتان را با درد قورت می‌دهید
  • التهاب لوزه‌ها
  • ورم غده‌های گردن

اگر هریک از علائم بالا را تجربه می‌کنید حتما به دنبال بهترین درمان‌های خانگی گلودرد هستید.

 

داروهای گیاهی؛ از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

داروهای گیاهی اگر به اندازه و مقدار درست و به روش درست تهیه شوند بسیار تاثیرگذار هستند.

معجزه یکی از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

مصرف آبلیمو و عسل در آب داغ مخصوصا اول صبح که از خواب بیدار می‌شوید، می‌تواند معجزه درمان خانگی گلودرد نام بگیرد. اگر این معجون را تست کرده باشید حتما اثرات معجزه‌آسای آن را تجربه کرده‌اید.

ریشه گل ختمی

محتوای مخاطی بالای ریشه ختمی ممکن است آن را به داروی مفیدی برای درمان سرفه و سرماخوردگی تبدیل کند. خواص ضد سرفه و موسیلاژ ریشه ختمی باعث کاهش تحریک گلو و کاهش تورم غدد لنفاوی می شود. این می تواند به تسکین سرفه و سرماخوردگی و برونشیت یا بیماری های دستگاه تنفسی کمک کند. به نظر می رسد ریشه گل ختمی به عنوان یک آنزیم برای شل شدن مخاط و مهار باکتری ها عمل می کند. قرص های حاوی عصاره ریشه ختمی به سرفه های خشک و گلو تحریک شده کمک می کند.

می‌توانید چند فنجان چای ختمی کیسه‌ای در طول روز بنوشید.

ریشه شیرین بیان از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

با مصرف جوشانده شیرین بیان، گلودرد شما تسکین می‌یابد. مواد ضدویروسی و ضدالتهابی موجود در ریشه شیرین بیان تورم و التهاب موجود در گلو را التیام می‌بخشند و غشای گلو را تسکین می‌دهند. دستوری که در زیر می‌آید متشکل از مواد موثر و مفید برای گلودرد است و طعم خوبی هم دارد.

مواد لازم:

ریشه شیرین بیان خشک شده و خرد شده: یک فنجان

چوب دارچین تکه شده: نصف فنجان

میخک کامل: ۲ قاشق غذاخوری

گل‌های بابونه: نصف فنجان

دستورالعمل: گیاهان ذکر شده را در یک ظرف به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای به دور از گرما و نور نگهداری کنید. ۳ قاشق غذاخوری از این مخلوط را در دو و نیم فنجان آب بریزید. بگذارید تا به جوش آید سپس حرارت را کم کنید تا ۱۰ دقیقه بجوشد. مواد را از صافی عبور دهید، سپس بنوشید.

شیرین بیان و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

دمنوش بابونه

یکی از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد بابونه است. بابونه به عنوان یک گیاه آرام‌بخش، حاوی مقادیر قابل توجهی از فیتونوترینت‌ها یا مواد مغذی گیاهی است که همگی دارای خواص ضدالتهابی هستند و می‌توانند سطح التهاب در بدن را به طور قابل توجهی کاهش دهند. این کاهش در سطح التهاب ممکن است به تسکین علائم بیماری‌هایی مانند گلودرد کمک کند و همچنین به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در منطقه گلو یا حلق کمک نماید. دمنوش بابونه بدون وجود کافئین است، بنابراین شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از آن استفاده کنید.

بابونه و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

نعناع فلفلی

یکی دیگر از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد نعناع فلفلی است. دمنوش نعنا فلفی دارای گیاهی است که تنها در اروپا و خاورمیانه رشد می‌کند. ترکیب اصلی این گیاه منتول است که برای رفع معده درد و تسکین ماهیچه‌ها بسیار موثر است. این دمنوش برای رفع گلودرد نیز مناسب است.

نعناع فلفلی و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

شنبلیله از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

چای شنبلیله که از زمان‌های بسیار دور برای درمان گلودرد کاربرد داشته است باعث پاکسازی گلو از موکوس و افزایش ایمنی بدن می‌شود.

دارای ترکیبات متفاوتی از آنتی اکسیدها مثل فنریک اسیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهابات و درد کمک می‌کنند.

شنبلیله و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

سرکه سیب از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

سرکه سیب به‌دلیل خاصیت ضدباکتریایی، برای درمان گلو درد چرکی و سوزش آن مفید است. اگر احساس کردید گلو درد دارید، بعد از شروع این درد و سوزش گلو می‌توانید، ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را در یک استکان آب ولرم، رقیق کرده و سپس آرام آرام و با فواصل زمانی میل کنید. در واقع سرکه سیب با خواص آنتی‌باکتریال، تسکین‌دهنده درد گلو و سرفه است.

سرکه سیب و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

عسل

یکی دیگر از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد مصرف عسل، یکی از راه‌های درمانی بسیار مؤثر برای گلو درد است. چراکه عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و می‌تواند سبب خروج آب اضافی از بافت‌های ملتهب و کاهش تورم و درد در این نواحی شود.

عسل و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

زنجبیل

یکی از دمنوش‌های گیاهی که برای درمان گلودرد معجزه می‌کند، دمنوش زنجبیل است. این دمنوش با ترکیباتی که دارد به بهبود گلودرد کمک زیادی می‌کند. زنجبیل جریان خون و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را افزایش داده و باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود. این دمنوش برای مقابله با باکتری‌های درون گلو فوق‌العاده بوده و ضد التهاب است. طعم دمنوش زنجیبل کمی تند است.

زنجبیل و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

دارچین از بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

در چای خود دارچین بریزید. دارچین یکی از قدیمی‌ترین مواد شناخته شده برای درمان گلودرد خانگی است. می‌توانید چوب دارچین را در چای خود قرار دهید یا آن را به صورت پودر استفاده کنید. دارچین به سیستم ایمنی بدن نیز کمک و کنترل عفونت را تسهیل می‌کند.

دارچین و بهترین درمان‌های خانگی گلودرد

جوش شیرین

در حالی که غرغره آب نمک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، غرغره جوش شیرین مخلوط با آب نمک می‌تواند به شما کمک کند. غرغره کردن این محلول می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و از رشد مخمرها و قارچ‌ها جلوگیری کند. منبع قابل اعتماد موسسه ملی سرطان غرغره کردن و به آرامی خوردن ترکیبی از ۱ فنجان آب گرم، ۴/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۸/۱ قاشق چایخوری نمک را توصیه می‌کند. آن‌ها توصیه می‌کنند در صورت نیاز از شستشو هر سه ساعت یکبار استفاده کید. این مورد برای درمان سوزش گلو در کرونا نیز مفید است.

سوپ داغ

مصرف سوپ داغ در بهبود گلودرد را دست کم نگیرید.

 

جمع‌بندی

بهترین درمان‌های خانگی گلودرد می‌تواند شامل آبلیمو و عسل، ریشه گل ختمی، خوردن سوپ داغ، دارچین، زنجبیل، نعناع فلفلی، دمنوش شنبلیله و ریشه شیرین بیان باشد.

الف

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها