آخرین اخبار
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
توسل به حضرت رقیه (ع) | رسیدن به حاجات با توسل به دختر خردسال سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
بازدید:۴۲
صد آنلاین | توسل به حضرت رقیه (ع) به چند طریق مختلف انجام می شود؛ شما با خواندن دعا، نماز و برپایی سفره و ندز حضرت رقیه (ع) می‌توانید به طفل سه ساله امام حسین(ع) توسل کنید.
کد خبر : ۱۱۴۱۷۲

به گزارش صد آنلاین، بهترین وسیله رسیدن به خدا اهل بیت هستند و یکی از راههای رسیدن به خدا توسل به حضرت رقیه می باشد. برای توسل به حضرت رقیه نماز و زیاراتی ذکر شده است که با انجام آنها می توان گام هایی را در جهت نزدیک شدن به حضرت برداشت.
حضرت رقیه سلام الله علیها

رُقَیّه که برخی منابع با نام فاطمه صغری از وی یاد کرده‌اند، دختر کوچک حسین بن علی است. پدر او امام سوم شیعیان دوازده‌امامی و مادرش مطابق قوی‌ترین قول‌ها، ام‌اسحاق است. شما می‌توانید علاوه بر توسل به امام حسین (ع) به طفل سه ساله  ایشان نیز توسل کرده و حاجات خود را بخواهید. 

او به دلیل بسیاری از صفات خود مورد توجه مردم بسیاری بود و حتی پس از پایان جنگ کربلا، تعداد زیادی از بانوان از نوادگان پیامبر خدا به او مراجعه کرده و به خاطر خواص شفا دهنده و خدا پسندی او، از او درخواست کمکی دارند.

استفاده از نام حضرت رقیه در زمان خواسته بسیاری از دعاها و طلسمات، نشان از قدرت فراوان او و نیز توانایی او در فراهم کردن غواصی های بسیاری دارد. همچنین، ذکر نام حضرت رقیه در طول تاریخ به طور منظم به روش های بسیاری از دین شناسان و مردم عام در زمان خواسته برای به دست آوردن کمک و رحمت خدا می تواند بسیار کمک کننده باشد.


 توسل به حضرت رقیه (س)

باب الحوائج بودن بانوی سه ساله، حضرت رقیه (سلام الله علیها) بنت الحسین (علیه السلام) گره گشای عجیبی است به ظاهر کوچک بود اما برای حاجت های بزرگ او را واسطه قرار می دهند و نتیجه می گیرند.

والد معظم رحمه الله علیه علاوه بر آنکه خود هنگام برخورد با مشکلی به این بانوی سه ساله متوسل می شد دیگران را هم به این امر توصیه می نمودند. و تذکر می فرمودند هنگامی که حضرت رقیه سلام الله علیها را واسطه برآورده شدن حاجت قرار می دهید – عدد ۱۴ را در نظر بگیرید.

مثلا بگویید چنانچه انشاءالله مشکلم برطرف شد چهارده صلوات بر محمد وآل محمد و یا ۱۴۰۰۰ هزار تومان و یا چهارده میلیون تومان و… به نیت آن بانوی مکرمه به فلان امر خیر اختصاص دهم. و براستی که ثمرات توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برکسی پوشیده نیست. امید آنکه خداوند متعال ما را در زمره شیعیان راستین آن بزرگواران قرار دهد.


در این دعا، به عنوان یکی از بخش‌هاِ تأثیرگذار آن، نام حضرت رقیه‌ بنت الحسین را به عنوان یکی از شفیعین و مستجاب‌کنندگان خاص دعا، مطرح می‌کنیم. حضرت رقیه، دختر بنام کریمه‌ الخطاب و نوه پیامبر اکرم(ص) است که از بسیاری از چشم انداز زندگانی‌اش به عنوان عالمی مؤدّب، با اخلاص و متّقی و خیرخواه شناخته می‌شود.

مؤمّنان در دعای توسّل، به شفاعت حضرت رقیه پناه می‌برند تا مشکلات و دردهایشان را از خداوند خواستار، و از علم و دانایی این امام شبهه‌زدایى می‌کنند. همچنین، در این دعا، یکی از پاره‌های پربرکت ذکر اسم امام حسین(ع) است که با حفظ اصالت و صداقت، به خير و برکت و عزّت و جلال و عطای فرّاوان از خداوند عزیز و جلیل نایل شدند.
ختم سریع الاثر حضرت رقیه س

ختم سریع الاثر حضرت رقیه س (صلوات الله علیها) یکی از مناسبات مهم و پر برکت دینی مربوط به شب یا روزهای مختلف در سال است. این مناسبت به عنوان یکی از روش‌های درمانی و راهکارهای حل مشکلات و نیازهای روحی و جسمی از زمانهای دور در دین اسلام رواج داشته است و تعداد زیادی از مسلمانان به خصوص دختران و زنان به ختم سریع الاثر حضرت رقیه س روزهای مختلف در سال و به ویژه در روز عاشورا پرداخته و از آن به عنوان یک درمان برای مشکلات شخصی و فراشخصی استفاده می‌کنند.

این ختم با خواندن یکسری مناجات‌ها و دعاهای خاصی از جمله ختم سریع الاثر حضرت رقیه س، که در آن به خواسته‌ها و نیازهای روحی و جسمی افراد پاسخ داده می‌شود، صورت می‌گیرد.

ختم سریع الاثر حضرت رقیه س به این دلیل نامیده شده که اثرات و نتایج خواندن این ختم برای افراد به سرعت قابل مشاهده هستند و به عنوان یکی از درمان‌های موثر و پویا در برابر مشکلات فراوان در زندگی معرفی شده است.

اولین روش تدوین زیارتنامه برای ختم سریع الاثر حضرت رقیه، تهیه زیارتنامه‌های کتبی است. در این روش، شخصی که مایل به انجام ختم حضرت رقیه است، با خرید زیارتنامه‌های کتبی مختلف، از جمله زیارتنامه‌هایی که از مراجع تقلید و دانشمندان برجسته تصویب شده‌اند، برای ختم برای ختم سریع الاثر حضرت رقیه استفاده می‌کند. در این روش، جامعه مسلمانان می‌توانند از زیارتنامه‌های کتبی که لحن و بیانی قوی دارند، برای ختم بهتر و سریعتر الاثر حضرت رقیه بهره بگیرند.

روش دیگر تدوین زیارتنامه برای ختم سریع الاثر حضرت رقیه، استفاده از زیارتنامه‌های دادنی است. در این روش، شخصی که می‌خواهد بهترین نتیجه را در ختم الاثر حضرت رقیه بگیرد، بهترین و بخواند پربیننده‌تره زیارتنامه‌ها را مطالعه و استفاده می‌کند. در این روش، زیارتنامه‌هایی از دانشمندان برجسته و مراجع تقلید مطالعه و استفاده می‌شوند.

به طور کلی، تدوین زیارتنامه برای ختم سریع الاثر حضرت رقیه، می‌تواند با توجه به روش‌های مختلف و معتبر موجود، باعث ختم بهتر و سریعتر الاثر شود. استفاده از زیارتنامه‌های کتبی و دادنی با بیان و عبارات شعری پربیننده و غنی، باعث جلب توجه دل و جذب قلب مسلمانان و نزد پروردگار عز و جل و بزرگداشت حضرت رقیه خواهد شد.


متن دعای زیارتنامه حضرت رقیه (ع) به همراه ترجمه فارسی

اَلسَلامُ عَلَیکِ یا سَیِدَتَنا رُقَیَةَ ، عَلَیکِ التَحِیَةُ وَاَلسَلامُ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ اَمیرِ المُومِنینَ عَلِیِ بنِ اَبی طالِبِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ فاطِمَةَ الزَهراءِ سَیِدَةِ نِساءِ العالَمینَ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ خَدیجَةَ الکُبری اُمِ المُومِنینَ وَالمُومِناتِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ وَلِیِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا اُختَ وَلِیِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ الحُسَینِ الشَهیدِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الصِدیقَةُ الشَهیدَةِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الرَضِیَةُ المَرضِیَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا التَقیةُ النَقیَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الزَکِیَةُ الفاضِلَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا المَظلُومَةُ البَهِیَةُ ، صَلَی اللهُ عَلَیکِ وَعَلی رُوحِکِ وَبَدَنِکِ ، فَجَعَلَ اللهُ مَنزِلَکِ وَمَاواکِ فِی الجَنَةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجدادِکِ ، الطَیِبینَ الطاهِرینَ المَعصُومینَ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم بِما صَبَرتُم فَنِعمَ عُقبَی الدارِ ، وَعَلَی المَلائِکَةِ الحافینَ حَولَ حَرَمِکِ الشَریفِ ، وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ ، وَصَلَی اللهُ عَلی سَیِدِنا مُحَمَد وَآلِهِ الطَیِبینَ الطاهِرینَ وَسَلَمَ تَسلیما بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحِمین

درود بر تو ای بزرگ ما رقیه که بر تو باد احترام و سلام و عنایات و برکات خداوندگار ما. به تو ادای احترام می کنم ای دخت امیر المومنین علی بن ابی طالب ، در برابر عظمتت تعظیم می نمایم ای دختر فاطمه زهرا که مادرت بزرگ زنان دو جهان است ، تسلیم مقام توام ای دختر یادگار خدیجه کبری ، که سمت مادری داشت بر مردان و زنان با ایمان. سلام بر تو ای دختر ولی خدا.


گردید فلک واله و حیران رقیه / گشته خجل او از رخ تابان رقیه

آن زهره جبینی که شد از مصدر عزت / جبریل امین خادم و دربان رقیه

هم وحش و طیور و ملک و عالم و آدم / هستند همه ریزه خور خوان رقیه

خواهی که شود مشکلت اندر دو جهان حل / دست طلب انداز به دامان رقیه

جن و ملک و عالم و آدم همه یکسر / هستند سر سفره احسان رقیه

کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش؟ / اما بنگر مرتبت و شآن رقیه

یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان / عالم شده امروز پریشان رقیه

دیدی که چسان کند ز بن کاخ ستم را؟ / در نیمه شب آن دل سوزان رقیه

و نیز این اشعار؛

مرغ دلم خرابه شام آرزو کند / تا با سه ساله دخترکی گفتگو کند

آن دختری که قبله ارباب حاجت است / حاجت رواست هر که به این قبله رو کند

تاریکی خرابه به چشمان اشکبار / با رآس باب شکوه جور عدو کند

خونین چو دید رآس پدر را رقیه خواست / با اشک خویش خون ز رخش شستشو کند

خوابید در خرابه که تا کاخ ظلم را / با ناله یتیمی خود زیر و رو کند

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها