۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
بازدید:۱۵۸
صد آنلاین | آیا لایه برداری واقعا می‌تواند به افرادی که پوست چرب دارند کمک کند؟اگر غدد سباسه بیش فعال دارید و هنوز اسکراب‌ها را امتحان نکرده‌اید، بهتر است همین امروز لایه برداری را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید؛ اما به جای خرید اسکراب‌های تجاری،توصیه می‌کنیم بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی را تهیه کنید.
کد خبر : ۱۱۴۱۵۳

بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی

به گزارش صد آنلاین، با این کار هم در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید و از محصولات طبیعی استفاده خواهید کرد. در این مقاله از «همشهری آنلاین» به تهیه انواع اسکراب و ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چربی اشاره می‌کنیم.


بهترین لایه بردارهای خانگی برای پوست چرب

در میان انواع پوست، پوست چرب بیشتر مستعد گرفتگی منافذ و آکنه است. مشکلات مربوط به پوست چرب اغلب به دلیل تجمع سبوم اضافی است که پوست مرده، کثیفی و سایر آلاینده‌ها را در منافذ پوست به دام می‌اندازد. لایه برداری منظم به جلوگیری از این مشکلات کمک می‌کند. در ادامه به چند مورد از بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی اشاره می‌کنیم:

اسکراب کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است و به روشن شدن پوست کمک کرده و در عین حال چربی اضافی را کنترل می‌کند. دانه‌های ریز داخل کیوی به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کنند. اسکراب کیوی برای پوست‌های چرب مناسب است و منافذ را باز می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

طرز تهیه:

  1. یک کیوی را له کنید.
  2. کیوی به شده را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.
  3. به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی روی صورت بمالید و سپس بشویید.

اسکراب لیمو، عسل و نمک دریا

لیمو برای درخشندگی، عسل برای مرطوب کنندگی و نمک دریا به عنوان لایه برداری در این اسکراب استفاده می‌شوند. این اسکراب برای از بین بردن چربی اضافی و ناخالصی‌ها عالی است. همچنین به کوچک کردن منافذ پوست کمک می‌کند.

طرز تهیه:

  1. ‌یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با ‌یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  2. یک قاشق چایخوری نمک دریا اضافه کنید.
  3. روی پوست ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

اسکراب قهوه و ماست

تفاله قهوه گردش خون را تحریک کرده و به لایه برداری پوست چرب کمک می‌کند؛ در حالی که ماست پوست چرب را هیدراته و تغذیه می‌کند. این ترکیب برای متعادل کردن بافت پوست عالی است و از بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی محسوب می‌شود.

طرز تهیه:

  1. یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
  2. مخلوط را با حرکات دایره‌ای روی پوست صورت و بدن بمالید.
  3. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب بشویید.

اسکراب گوجه و شکر

گوجه فرنگی به کاهش چربی و سفت شدن منافذ کمک می‌کند، در حالی که شکر به آرامی وظیفه لایه برداری پوست را بر عهده دارد. این اسکراب برای متعادل کردن تولید سبوم و روشن کردن پوست‌های چرب و کدر ایده آل است.

طرز تهیه:

  1. یک گوجه فرنگی رسیده را با هم مخلوط کنید تا به شکل تفاله در بیاید.
  2. یک قاشق غذاخوری شکر را به گوجه اضافه کنید.
  3. مخلوط را به آرامی روی پوست بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

اسکراب آرد نخود، ماست و نمک

آرد نخود روغن اضافی پوست را جذب کرده و عمیقا پوست را تمیز می‌کند. از طرفی، ماست مرطوب کننده است و نمک می‌تواند پوست را لایه برداری کند. این اسکراب پوست را مات و شاداب می‌کند.

طرز تهیه:

  1. دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با ‌یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
  2. سپس به مخلوط کمی نمک اضافه کنید.
  3. مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

بیشتر بخوانید: ترتیب اصولی استفاده از محصولات پوستی

 

ماسک کیوی، شکر و روغن آفتابگردان

کیوی لایه برداری می‌کند، شکر پوست مرده را از بین می‌برد و روغن آفتابگردان بدون انسداد منافذ، پوست را مرطوب می‌کند. همه این مواد پوست چرب را نرم و صاف می‌کنند. این ترکیب از بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی محسوب می‌شود.

طرز تهیه:

  1. ‌یک کیوی را له کرده و یک قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید.
  2. ‌یک قاشق چایخوری روغن آفتابگردان را با هم مخلوط کنید.
  3. مخلوط روی پوست بمالید، به آرامی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید.

ماسک آلوورا و زغال فعال

آلوئه ورا پوست را تسکین و آبرسانی می‌کند، در حالی که زغال چوب فعال ناخالصی‌ها و چربی اضافی را از بین می‌برد. این ماسک برای سم زدایی پوست‌های چرب عالی است و توصیه می‌کنیم آن را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید.

طرز تهیه:

  1. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری زغال فعال مخلوط کنید.
  2. یک لایه نازک از مخلوط را روی صورت بمالید.
  3. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس بشویید.

ماسک شکر قهوه‌ای و عسل

این ماسک یکی از بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی است. شکر قهوه‌ای به آرامی و بدون تحریک، پوست را لایه برداری می‌کند، در حالی که عسل پوست چرب را آبرسانی کرده و PH آن را متعادل خواهد بود. این ماسک برای داشتن پوستی صاف و درخشان عالی است.

طرز تهیه:

  1. یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.
  2. مخلوط را به مدت یک دقیقه روی پوست ماساژ دهید.
  3. درنهایت صورت خود با آب ولرم بشویید.

اسکراب روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی است، در حالی که شکر سلول‌های مرده پوست را لایه برداری می‌کند. این اسکراب برای پوست‌های چرب که نیاز به آبرسانی دارند، عالی است. همچنین برای پوست‌ها با منافذ بسته زیاد عالی عمل می‌کند.

طرز تهیه:

  1. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ‌یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.
  2. مخلوط را به آرامی روی صورت یا بدن خود بمالید.
  3. بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

اسکراب خیار و خاک رس

خیار می‌تواند پوست را خنک و آرام کند، در حالی که خاک رس چربی اضافی روی پوست را جذب می‌کند. این اسکراب برای پوست‌های چرب و تحریک شده عالی می‌کند. همچنین باعث می‌شود تا پوست شاداب و درخشان شود. همچنین به عنوان بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی شناخته می‌شود.

طرز تهیه:

  1. نصف خیار را رنده کرده و با یک قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید.
  2. کمی آب اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  3. روی پوست بمالید، به آرامی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ رازی که برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید بدانید

چه زمانی از لایه بردار پوست استفاده کنیم؟

شما می‌توانید هفته‌ای دو یا سه بار پوست چرب خود را لایه برداری کنید. با این حال، بررسی کنید که پوست شما چقدر با فرآیند لایه برداری کنار می‌آید. در روزهایی که پوست‌تان بیش از حد سبوم چربی تولید می‌کند، لایه برداری روزانه توصیه می‌شود. اگر می‌بینید با هر بار استفاده از اسکراب، پوست شما خشک می‌شود، لایه برداری را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. به طور کلی، لایه بردارهای خانگی و طبیعی برای پوست ملایم هستند. پس بسته به اینکه پوست شما چه رفتاری نسبت به فرآیند اسکراب نشان می‌دهد، می‌توانید تعداد دفعات و زمان لایه برداری را مشخص کنید. همچنین با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید.

آیا استفاده از لایه بردارهای خانگی عوارض دارد؟

تهیه بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی اغلب عوارض جانبی ندارد، زیرا عاری از مواد شیمیایی هستند؛ اما اگر ترکیبات اسکراب خانگی با نوع پوست شما مطابقت نداشته باشند، ممکن است برخی عوارض ایجاد شوند. برخی از عوارض جانبی رایج شامل تحریک، قرمزی و خشکی پوست هستند؛ به ویژه لایه بردارها که با مواد اسیدی قوی مانند لیمو تهیه می‌شوند، تعادل PH پوست را مختل می‌کنند.

لایه بردارهایی مانند شکر یا نمک، اگر به مقدار زیاد با تعداد دفعات بیشتر استفاده شوند، منجر به حساسیت و التهاب خواهند شد. واکنش‌های آلرژیک به خصوص با موادی مانند عسل نیز ممکن است رخ دهند. از طرفی، لایه برداری بیش از حد می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث تولید چربی اضافی یا پوسته پوسته شدن شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از لایه بردار از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ رازی که برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید بدانید

کلام آخر

لایه برداری منظم پوست‌های چرب به جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌کند. همچنین اسکراب در بازسازی سلول‌های پوست موثر است و پوستی شفاف و بدون لک را در یک دوره زمانی ایجاد می‌کند. با این حال، لایه برداری بیش از حد ممکن است منجر به خشکی و آسیب سلولی شود. پس مهم است که اسکرابی را تهیه کنید که مطابق با نیازهای پوستی شما باشد. اگر جوش صورت یا بدن شما ناشی از مشکلات هورمونی یا تیروئید است، باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید. در نهایت با تهیه بهترین لایه بردار پوست چرب خانگی می‌توانید یک اسکراب مناسب برای روتین مراقبت از پوست خود داشته باشید.

همشهری

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها