۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
بازدید:۱۸۱
صد آنلاین | چندی پیش ویدئوی کوتاهی از جولان موش‌ها در یکی از معابر پایتخت در شبکه‌های مجازی منتشر شد که گفته می‌شود مربوط به محله تهرانسر غربی در منطقه ۲۱ است. چرایی حضور پرتعداد موش‌ها را از رئیس اداره خدمات شهری منطقه جویا شدیم.
کد خبر : ۱۱۴۱۵۱

چرا موش‌ها در این نقطه شهر به سطح زمین آمدند؟

به گزارش صد آنلاین، در ویدئوی منتشر شده، تعداد موش‌های کنار پیاده‌رو چنان زیاد است که برخی از رهگذران را به وحشت می‌اندازد. صابر عظیمی، رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۲۱ با بیان اینکه مشخص نیست ویدئوی منتشر شده دقیقا مربوط به این محله باشد، درباره دلایل احتمالی حضور پررنگ موش‌ها در منطقه می‌گوید: «چندماه است ۶ اکیپ آب و فاضلاب در این محدوده مشغول لوله‌گذاری هستند. همچنین تبدیل انهار به کانیو هم توسط شهرداری در دست انجام است؛ این پروژه‌ها باعث شده موش‌ها از زیر زمین به سطح زمین بیایند و بیش از گذشته دیده شوند.»


دیگر دلایل افزایش تعداد موش‌ها چیست؟
رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۲۱، نبود سیستم فاضلاب شهری در این منطقه را دلیل دیگری برای حضور پرتعداد موش‌ها می‌داند و می‌افزاید: «با توجه به اینکه این منطقه هنوز به شبکه اگو متصل نشده، فاضلاب حمام و آشپزخانه اغلب خانه‌ها به جوی‌ها می‌ریزد و این موضوع به کثرت موش‌ها دامن می‌زند.»

تلاش برای مقابله با جانوران موذی
برای مبارزه با این مهمانان ناخوانده شهر همزمان با گوشه و کنار پایتخت در محدوده غربی شهر نیز تلاش می‌شود. رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۲۱ درباره اقدامات این اداره برای مقابله با جانوران موذی بیشتر توضیح می‌دهد: «از آنجا که محله تهرانسر با جمعیت ۱۳۰ هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله منطقه ۲۱ است، توجه ویژه‌ای به آن داریم و یک گروه ۶ نفره هر روز از ساعت

همشهری

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها