۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
بازدید:۷۳
صد آنلاین | معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد که با آغاز فصل سرما، شیوع آنفلوانزا از اواسط مهرماه شروع می‌شود و تزریق واکسن در این زمان می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۴۱۰۲

شیوع آنفلوانزا از اواسط مهر؛ اهمیت تزریق واکسن در زمان طلایی

به گزارش صد آنلاین، بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره زمان شیوع آنفلوانزا در کشور اعلام کرد که موارد این بیماری از اواسط مهرماه در ایران افزایش می‌یابد و این روند تا اواسط اسفند ادامه خواهد داشت. او همچنین به یادآوری کرد که در سال گذشته، شیوع آنفلوانزا از اواخر شهریور آغاز شده بود.


عشرتی بر لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر تأکید کرد و گفت: «این بیماری در برخی افراد می‌تواند به بستری شدن در بخش‌های ویژه و حتی مرگ منجر شود.» او گروه‌های پرخطر شامل نیروهای درمانی، افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان و دیابت، بیماران پیوندی، افرادی که داروهای تضعیف‌کننده ایمنی مصرف می‌کنند و زنان باردار را مورد اشاره قرار داد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر به زمان طلایی تزریق واکسن اشاره کرد و گفت: «زمان مناسب برای تزریق واکسن از نیمه شهریور تا اواسط مهر است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که افراد پرخطر حتی تا اواسط بهمن ماه می‌توانند واکسن را دریافت کنند. اثر محافظتی واکسن ۱۰ تا ۱۵ روز پس از تزریق در بدن فرد ایجاد می‌شود.»

عشرتی با بیان علائم آنفلوانزا شامل تب، بدن درد و سرفه، توصیه کرد که مبتلایان تا زمان قطع تب از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری کنند و در هنگام صحبت با دیگران از ماسک استفاده کنند. او همچنین بر اهمیت شست‌وشوی دست‌ها در پیشگیری از آنفلوانزا و دیگر بیماری‌ها تأکید کرد.

در پایان، عشرتی گفت که معاونت بهداشت با تأمین واکسن برای نیروهای درمانی و مادران باردار، اقدام به توزیع واکسن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها