۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
بازدید:۱۴۰
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی گفت: اگر بیمارستان ۶۱۰ تخت خوابی راه اندازی شود حدود ۲۰۰ نیرو برای خدمت رسانی لازم داریم.
کد خبر : ۱۱۴۰۹۱

کمبود نیرو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از موضوعات مهم در نظام سلامت محسوب می‌شود. سال گذشته یک آزمون استخدامی برای جذب ۲۵۰۰۰ نفر برگزار شد. در میان کمبود کادر سلامت٬ نیاز بیمارستان‌ها به پرستار بیشتر از سایر تخصص ها است و مراکز درمانی افتتاح شده منتظر تامین نیرو برای شروع ارائه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

در همین راستا، محمد طاهر٬ معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  الان به لحاظ حضور نیروی پرستار در مجتمع دچار کمبود هستیم و‌ امیدوارم وزارت بهداشت در این خصوص با توجه به ضریب اشغال بالای تخت ها به بیمارستان امام خمینی کمک کند.

او ادامه داد: اکنون بیش از ۷۵ نیروی پرستار و ۴۰ نیروی کمک پرستار نیازمندیم و اگر بیمارستان ۶۱۰ تخت خوابی راه اندازی شود٬ حدود ۲۰۰ نیرو از کادر درمان و پرستار برای خدمت رسانی به مراجعه کنندگان نیازمند خواهیم بود.

در همین خصوص سیف الله مرادی٬ مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود: پروژه های مختلف بیمارستانی و مراکز بهداشتی آماده راه اندازی هستند؛ اما افتتاح این طرح ها منوط به اخذ مجوز جهت جذب نیروهای مد نظر خواهد بود. راه اندازی پروژه بدون جذب نیرو موثر نخواهد بود. 

در این رابطه عباس عبادی٬ معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: کمبود پرستار یک موضوع جهانی است،کشورهای پیشرفته که جمعیت سالمند دارند هم نیز نیازمند پرستار هستند. 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها