آخرین اخبار
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
نحوه توسل به امام جواد (ع) برای حاجات مختلف (ثروتمند شدن، ازدواج و …)
بازدید:۵۴۶
صد آنلاین | امام جواد(ع) امام نهم ما شیعیان ملقب به باب الحوائج هستند و بارها به همه ما ثابت شده است که ایشان در رفع حاجات و دور کردن گرفتاری ها بسیار کمک می کنند. برای آشنایی با شیوه توسل به امام جواد (ع) و خواندن نماز امام جواد (ع) همراه ما باشید.
کد خبر : ۱۱۳۸۴۸

به گزارش صد آنلاین، گرفتن حاجت از خداوند عالم و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) آداب و رسومی دارد که انسان با رعایت آن‌ها زودتر به مقصود خود می‌رسد. گر چه آدمی در هر زمان و در هر مکانی خالق خویش را بخواند، می‌شنود، ولی خود خداوند متعال، برای رسیدن بندگان به خواسته خویش، راه‌ها و وسائلی را قرار داده است که از کانال همین وسائل زودتر به مقصود خواهد رسید.

امام جواد(ع) در زمان حیات خود در صورتی که محدودیت داشتند به بخشش و سخاوتمند بودن معروف شدند در صورتی که امروزه بسیار بیشتر از زمان حیاتشان می‌توانند حوائج را برآورده کنند. با تقویت باور و ایمان قلبی و وصل شدن به ایشان می‌توان بهره‌هایی برد و هر کس که با باور و اعتقاد قبلی به ایشان متوسل شود هرگز ناامید از درگاه ایشان باز نمی‌گردد.

در این مطلب نحوه توسل به امام جواد(علیه‌السلام) را به همراه شیوه نماز امام جواد (ع) در روز چهارشنبه بیان می‌کنیم:
نماز امام جواد (ع)

شیوه اول نماز امام جواد در روز چهارشنبه:

جهت برآورده شدن امور دنیوی سفارشات بسیاری به خواندن نماز امام جواد (ع) شده است. چنانچه نماز امام جواد در ساعتی که منصوب به آن حضرت است خوانده شود، بهتر است. ساعت نماز امام جواد (ع) را از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص داده اند که بسیار مورد استجابت قرار می‌گیرد.

نماز امام جواد (علیه السلام) دو رکعت است که در هر رکعت سوره حمد یک مرتبه و سوره توحید هفتاد مرتبه خوانده می‌شود و بعد از پایان ‏نماز، دعای زیر که در مفاتیح الجنان آمده است، خوانده شود. ‏
دعای بعد از نماز امام جواد (ع)

اللَّهُمَّ رَبَّ الْأَرْوَاحِ الْفَانِیَةِ وَ الْأَجْسَادِ الْبَالِیَةِ

اى خداى آفریننده روح‌هایى که از جهان فانى رفته و بدن‌هاى کهنه پوسیده شد

أَسْأَلُکَ بِطَاعَةِ الْأَرْوَاحِ الرَّاجِعَةِ إِلَى أَجْسَادِهَا (أَحِبَّائِهَا) ‏

درخواست مى‏‌کنم به طاعت روح‌هایى که به امر تو به بدن باز مى‌‏گردند


وَ بِطَاعَةِ الْأَجْسَادِ الْمُلْتَئِمَةِ بِعُرُوقِهَا وَ بِکَلِمَتِکَ النَّافِذَةِ بَیْنَهُمْ‏

و به طاعت بدن‌هایى که پس از تفرق با عروق و اعضاء همه ملتئم و مجموع می‌شوند و به امر نافذ تو میان آن‌ها

وَ أَخْذِکَ الْحَقَّ مِنْهُمْ وَ الْخَلاَئِقُ بَیْنَ یَدَیْکَ یَنْتَظِرُونَ فَصْلَ قَضَائِکَ‏

و به آن حقى که تو از همه بازخواهى گرفت، در حالى که خلایق در پیشگاه حضور تو منتظر حکم تو هستند

وَ یَرْجُونَ رَحْمَتَکَ وَ یَخَافُونَ عِقَابَکَ‏

و امیدوار رحمت تو و ترسان از عقاب تو

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

درود فرست بر محمد و آل محمد

وَ اجْعَلِ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْیَقِینَ فِی قَلْبِی‏

و نور در چشم من و یقین و ایمان در قلب من

وَ ذِکْرَکَ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ عَلَى لِسَانِی وَ عَمَلاً صَالِحاً فَارْزُقْنِی‏

و ذکر دائم خود را به شب و روز بر زبان من، جارى و عمل صالح روزى من کن

شیوه دوم خواندن نماز امام جواد (علیه السلام) در روز چهارشنبه و توسل به آن حضرت

دو رکعت نماز به نیت توسل به امام جواد (علیه السلام) می‌خوانید، در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر خوانده می‌شود و ‏در رکعت دوم سوره حمد و سوره کوثر را قرائت کنید.

سپس‎ ‎در قنوت، سه مرتبه آیه امن ‏یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء را می‌خوانید‎ ‎و‎ ‎بعد از اینکه سلام نماز را گفتید، به سجده می‌روید و با تضرع، اشک چشم و خشوع ۹ ‏مرتبه یا جواد الائمه ادرکنی را از ته دل بخوانید و حاجات خود را از خدا طلب کنید. ‏

روش خواندن نماز امام جواد (علیه السلام) برای شفای بیماران

در روایات دینی آمده است که برای شفای هر مریضی دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جواد الائمه (ع) خوانده شود و بعداً یکصد و ‏چهل و شش مرتبه بگوید‎:‎‏ ماشاءَاللهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوّهَ اِلاّ بِالله
ختم صلوات و توسل به امام جواد (علیه السلام)


یکی از ختم‌های بسیار مجرب و مفید برای گرفتن حاجات، ختم صلوات بر امام جواد (ع) است، زیرا لقب این بزرگوار جواد است و ‏ایشان در دوران زندگی با برکت خود بسیار بخشنده بودند.‎ 

مرحوم آیت‌الله کشمیری ‌گفتند: برای برآمدن حوائج، توسل به امام جواد (ع) بسیار مجرب است، از این راه که صلوات، ختم کنید و ‏ثواب آن را به حضرت هدیه کنید.

روش دیگر، خواندن سوره یس و هدیه به روح این امام عزیز بوده که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار ‏مفید است.
حرز امام جواد (علیه‌السلام)

حرز یعنی سپر دفاعی و عامل محافظت کننده. حرز در لغت به معنای پناهگاه و چیزی است که باعث حفاظت می‌شود. و در اصطلاح به دعایی گفته می‌شود که برای حفاظت از شر شیاطین، جن، ظلم ستمگران، گزندگان و… است. برخی از حرزها قبل از وقوع ناگواری‌های خاصی که ممکن است واقع شوند، خوانده می‌شود و برخی دیگر برای در امان بودن از تمام ناگواری‌ها نوشته شده و به گردن آویخته یا در جیب گذارده می‌شود.

حرزی که از امام جواد(علیه‌السلام) وارد شده است، اینگونه است: «یا نُورُ یا بُرهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِ اِکفِنی الشُرُورَ وَ افاتِ الدُهُورِ اَسئَلُکَ النَجاةَ یَومَ یُنفَخُ فِی الصُورِ»

خاصیت حرز امام جواد(علیه‌السلام)

حرز امام جواد(علیه‌السلام) یا انگشتری که حاوی این حرز باشد برای حفظ از بلاها و بدی‌ها و هر چه که انسان از آن می‌ترسد مفید است.
دعای حل مشکلات از امام جواد (ع)

محمدبن فرج که دو برادر او از ملاعین بودند نامه ای به امام جواد(ع) نوشت تا از ایشان دعایی بخواهد تا مشکل او حل شود امام نیز در پاسخ دعایی را به وی آموزش دادند و مشکل او نیز حل شد.

این دعا بدین شرح است:«مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ»
دعا جهت توسعه رزق از امام جواد علیه السلام

توصیه شده برای ادای قرض و توسعه رزق به حضرت جواد (ع) توسل کنید و این دعا را بخوانید: 

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِ‏ وَلِیِّکَ‏ مُحَمَّدِ بْنِ‏ عَلِیٍ‏ إِلَّا جُدْتَ‏ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَى مَنْ وَسِعَکَ وَ وَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ وَ أَغْنَیْتَنِی عَمَّنْ سِوَاکَ وَ جَعَلْتَ حَاجَتِی إِلَیْکَ وَ قَضَاهَا عَلَیْکَ إِنَّکَ لِمَا تَشَاءُ قَدِیرٌ

خواندن این توسل بعد از هر نماز واجب برای اداء قرض نیز مجرب است .

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها