آخرین اخبار
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حمله پهپادی اوکراین به دیوار پدافندی روسیه خورد
بازدید:۱۱۵
صد آنلاین | اوکراین که از موشک‌های دوربرد غرب برای حمله به خاک روسیه محروم شده است به پهپاد‌های ارزان‌قیمت متوسل شده تا هزینه‌های رقیب را بالا ببرد، اما این بار هم حمله گسترده کی‌یف به دیوار پدافندی روس‌ها خورد و طی آن ۱۰۱ پهپاد منهدم شدند. 
کد خبر : ۱۱۳۸۲۵

 به گزارش صد آنلاین، اوکراین که از موشک‌های دوربرد غرب برای حمله به خاک روسیه محروم شده است به پهپاد‌های ارزان‌قیمت متوسل شده تا هزینه‌های رقیب را بالا ببرد، اما این بار هم حمله گسترده کی‌یف به دیوار پدافندی روس‌ها خورد و طی آن ۱۰۱ پهپاد منهدم شدند. 

 

 

 


مقامات اوکراین که پس از تصرف بخش‌هایی از استان کورسک در غرب روسیه از این پیروزی نسبی سرمست شده‌اند تلاش می‌کنند با حملات ترکیبی با استفاده از تسلیحات حداقلی که در اختیار دارند، موازنه میدانی را به نفع خود برگردانند. در این رابطه، ارتش اوکراین بامداد شنبه بار دیگر حمله پهپادی گسترده‌ای را به مواضعی در خاک روسیه ترتیب داد. وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد: در جریان تلاش کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین علیه اهداف در خاک روسیه، ۱۰۱ پهپاد توسط سامانه‌های دفاع هوایی منهدم و شناسایی شد. به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که بیشتر این پهپاد‌ها در منطقه بریانسک و همچنین منطقه کراسنودار و دریای آزوف منهدم شدند. وزارت دفاع روسیه روز جمعه نیز از دفع حمله اوکراین در محور کورسک خبر داد. در این بیانیه آمده است: عملیات تهاجمی نیرو‌های مسلح روسیه در محور کورسک ادامه دارد. تلاش‌های تشکیلات اوکراینی برای انجام ضدحمله خنثی شد. بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط اضافه کرد: تلفات نیرو‌های مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در محور کورسک بیش از ۳۷۰نیروی نظامی و ۱۸ خودرو زرهی شامل دو تانک بوده است. وزارت دفاع روسیه در ادامه تاکید کرد: «دشمن مجموعاً در محور کورسک بیش از ۳ هزار نیروی نظامی و ۱۲۴ تانک را از دست داده است.» از سوی دیگر، طبق اعلام شهردار شهر هورلیفکا در دونتسک، دو غیرنظامی در پی حملات اوکراین به مرکز شهر جان خود را از دست دادند. سرپرست فرمانداری کورسک هم گفت که شش موشک اوکراینی و یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز این منطقه منهدم شدند. 
اوکراین از سال گذشته حملات پهپادی به مناطق مختلف روسیه را شروع کرد، اما تاکنون نتوانسته از این طریق موفقیتی کسب کند و همیشه این پهپاد‌های ارزان‌قیمت توسط پدافند هوایی روس‌ها منهدم شده‌اند. توسل به پهپاد‌ها درحالی است که در هفته‌های اخیر روند کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین کاهش یافته است و استفاده از موشک‌های دوربردی هم که امریکا و متحدانش در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند فقط مصرف داخلی دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جمعه شب گفت «نه امریکا، نه بریتانیا به ما اجازه استفاده از تسلیحات دوربرد در خاک روسیه علیه هیچ هدفی و در هیچ فاصله‌ای را نداده‌اند.» به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی درباره علت این موضوع گفت که فکر می‌کند غرب از تشدید خصومت‌ها می‌ترسد. این درحالی است که پیش‌تر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که چنین اقدامی از سوی غرب به معنای ورود مستقیم ناتو به جنگ با روسیه است که ماهیت درگیری‌ها را به شکلی قابل‌توجه تغییر می‌دهد و مسکو را به اتخاذ تصمیم‌های متناسب وامی‌دارد. برخلاف انتظارات بعد از دیدار اخیر رئیس‌جمهور امریکا و نخست‌وزیر انگلیس، هیچ یک از آن‌ها به تصمیمی درباره دادن اجازه به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد علیه روسیه اشاره نکردند. زلنسکی مدت‌هاست که به متحدان غربی‌اش که تسلیحات دوربرد به اوکراین ارائه کرده‌اند، اما از ترس ایجاد درگیری مستقیم با مسکو برای کی‌یف محدودیت گذاشته‌اند، التماس می‌کند که این محدودیت‌ها برداشته شود.

مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها