۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
مصرف این دانه قاروقور شکم را درمان می کند | احساس سیری زیاد در طول روز و لاغری در کوتاه مدت
بازدید:۲۸۸
صد آنلاین | مصرف شاهدانه در در وعده صبحانه باعث احساس سیری طولانی طی روز در شما خواهد شد و در نهایت کاهش وزن را به دنبال دارد. همچنین مصرف شاهدانه قاروقور شکم را درمان می کند
کد خبر : ۱۱۳۵۲۸

به گزارش صد آنلاین ، مصرف شاهدانه در در وعده صبحانه باعث احساس سیری طولانی طی روز در شما خواهد شد و در نهایت کاهش وزن را به دنبال دارد. همچنین مصرف شاهدانه قاروقور شکم را درمان می کند.

 

مواد مغذی موجود در کنف شامل: دانه‌های کنف، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند. تخم کنف باید در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری شود؛ به‌این‌ترتیب از ۳ تا ۶ ماه قابل‌استفاده خواهد بود.دانه کنف، یکی از مغذی‌ترین و قابل‌هضم‌ترین مواد غذایی روی زمین است. این دانه سرشار از پروتئین،‌ اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب ضروری است. دانه‌های کنف دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری و نیز مواد معدنی هستند.

 

کنف طبق نظر حکمای طب سنتی، ازنظر طبیعت، قسمت‌های مختلف آن متفاوت است. تخم آن خیلی گرم و خشک است. پوست آن سرد و خشک است و ازنظر خواص معتقدند که به علت مرکب القوی بودن برگ آن درعین‌حال که فرح، سرور، نشاط و نیکویی به رنگ رخسار می‌آورد، مخدر نیز هست و پس‌ازآن سستی می‌آورد. بعدازآن که آثار قسمت گرم آن نشاط است زایل شد آثار قسمت سرد آن‌که تخدیر و سستی است ظاهر می‌شود و اشتهای غذا را از بین می‌برد و نهایتاً موجب غم، تکدر، تاریکی دید چشم، جنون، مالیخولیا، ترس بسیار و استسقا می‌شود.

 

این دانه‌های خوشمزه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا ۳ ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌کنند. از این گذشته کنف حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول هست که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. باید بدانید که کنف و روغن آن حاوی چربی‌های اشباع‌نشده‌ی پُلی هستند برای همین قلب شمارا در سلامت نگه می‌دارد.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها