۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
بازدید:۶۶
صد آنلاین | همه خانم‌ها دوست دارند مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشند، اما مشکل بیشتر خانم‌ها موخوره می‌باشد.
کد خبر : ۱۱۳۳۹۳

این عادات اشتباه موهایتان را دچار موخوره می‌کند

به گزارش صد آنلاین، در طول روز خانم‌ها عادت نموده اند که به خود و موهایشان رسیدگی کنند، اما گاهی رسیدگی‌های اشتباه موجب پیشامد‌های بدی می‌شود. یکی از این نمونه‌ها موخوره است. اگر شما هم در طول روز موهایتان را زیاد برس می‌زنید و یا برای راحتی در خانه آن‌ها را در بالای سرتان میپیچید باید بدانید که موخوره خواهید داشت.


آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن مو‌ها یا همان موخوره می‌شود. برس زدن بیش از حد مو‌ها از مهمترین عوامل ایجاد آسیب‌های مکانیکی بر مو‌ها و مهمترین عامل وجود موخوره است.

درعین حال، استفاده از رنگ مو‌های گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی، استفاده از حالت دهنده‌ها، کوتاه نکردن مو‌ها و مراقبت نکردن از آنها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپو‌های نامرغوب موجب ایجاد موخوره می‌شوند که هنوز درمانی برای این پدیده پیدا نشده و کوتاه کردن مو‌ها تنها راه از بین بردن موخوره‌ها است. بلند نگه داشتن بیش از حد مو‌ها نباید پائین‌تر از گودی کمر باشد. استفاده از ترکیبات ملایم و غیرمحرک در شست و شوی مو‌ها و حفظ رطوبت آن‌ها و یک بار برس زدن در طول روز می‌تواند مانع از ایجاد موخوره شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود موهایتان خشک و شکننده شود و در نتیجه دچار موخوره شوید بستن مو‌ها در بالای سر برای مدت طولانی است. خانم‌هایی که عادت دارند موهایشان را تاب بدهند و در بالای سرشان ببندند بیشتر دچار موخوره خواهند شد. برای انکه از شر موخوره رها شوید بهتر است کمی موهایتان را کوتاه کنید و در زمان‌های زیادی موهتیتان را باز و آزاد بگذارید.

آفتاب‌‌نیوز
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها