۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
این اشتباه ساده هنگام مسواک زدن دندان‌هایتان را زرد می‌کند
بازدید:۷۱۳
یک دندانپزشک هشدار می‌دهد که اشتباه رایجی در مسواک زدن وجود دارد که ممکن است باعث کدر و زرد شدن دندان‌ها شود. او توصیه می‌کند که مسواک‌ زدن به روش صحیح و در زمان مناسب کلید حفظ سفیدی و سلامت دندان‌ها است.
کد خبر : ۱۱۳۳۸۱

به گزارش صد آنلاین، نگه‌داشتن دندان‌ها سالم و سفید با افزایش سن به‌ویژه در مواجهه با عوامل مختلف، چالش‌برانگیز است. اما به گفته یک دندانپزشک از مرکز مراقبت‌های دندانی «استتیک» (Aesthetique Dental Care) در انگلیس، اشتباهی رایج در مسواک زدن ممکن است منجر به زرد شدن و کدر شدن دندان‌ها شود.


این دندانپزشک توصیه می‌کند که قبل از مسواک زدن، مسواک خود را خیس کنید. این کار ساده باعث می‌شود خمیردندان بهتر روی دندان‌ها پخش شود و تمیز کردن آنها را مؤثرتر کند. همچنین، مرطوب کردن مسواک موجب نرم شدن الیاف آن می‌شود که در نتیجه فشار کمتری به دندان‌ها و لثه‌ها وارد کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

او تاکید می‌کند که مسواک زدن بدون خیس کردن مسواک یا بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی، به مرور می‌تواند دندان‌ها را کمتر سفید نشان دهد. مصرف غذاهای اسیدی مانند مرکبات باعث نرم شدن مینای دندان شده و مسواک زدن بلافاصله بعد از آن، لایه مینای محافظ دندان را نازک‌تر می‌کند، که به زردی و تغییر رنگ دندان‌ها می‌انجامد.

این دندانپزشک یادآور می‌شود که رعایت زمان مناسب و روش صحیح مسواک زدن، به‌ویژه صبر کردن پس از خوردن غذاهای اسیدی، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب به دندان‌ها و حفظ سفیدی آنها دارد.

او همچنین به اهمیت روال روزانه نظافت دهان و دندان اشاره کرد و توصیه می‌کند که برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها، روزانه دو بار هر بار به مدت دو دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید و از دهان‌شویه‌ها و خمیردندان‌های ضد میکروبی به میزان مناسب استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها