۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
غذاهای مناسب برای هر گروه سنی
بازدید:۶۴
صد آنلاین | تا 30سالگی نیازی نیست که افراد تغییر خاصی در رژیم غذایی خود داشته باشند، اما این تغییر در سنین بالاتر ضرورت دارد؛ چون فعالیت افراد کاهش پیدا می‌کند و عمدتا افراد در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی از 35سالگی به بعد دچار اضافه‌وزن خواهند شد.
کد خبر : ۱۱۳۱۱۵

به گزارش صد آنلاین،  هر دهه از زندگی انسان‌ها نیازهای تغذیه‌ای منحصربه‌فردی دارد و تعیین رژیم غذایی براساس آنها می‌تواند منجر به حفظ سلامت بیشتر در افراد شود.


تغییر رژیم از چه سنی مهم است؟


خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه درباره نقش تغذیه در دوره‌های مختلف زندگی  می‌گوید: تا 30سالگی نیازی نیست که افراد تغییر خاصی در رژیم غذایی خود داشته باشند، اما این تغییر در سنین بالاتر ضرورت دارد؛ چون فعالیت افراد کاهش پیدا می‌کند و عمدتا افراد در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی از 35سالگی به بعد دچار اضافه‌وزن خواهند شد.
او تأکید می‌کند: بهترین توصیه برای این گروه‌های سنی، استفاده از سبزی و میوه‌ به میزان 5واحد در روز است. لبنیات کم‌چرب هم برای همه سنین باید 2 تا 3 واحد در روز مصرف شود.
رحمانی کاهش مصرف گوشت در سنین بالای 40سالگی را هم ضروری عنوان می‌کند و می‌گوید: در سنین بالا به‌دلیل وجود چربی‌های اشباع‌شده، مصرف کمتر گوشت قرمز بهتر است، اما افراد دارای بیماری‌های قلبی– عروقی باید مصرف گوشت را قطع کنند. حتی گوشت لخم که ظاهری بدون چربی دارد هم حاوی 4درصد چربی است. مناسب‌ترین جایگزین غذایی گوشت سفید است. به‌ویژه بر مصرف ماهی تأکید زیادی می‌شود، چون افراد بالای 40سال  اسیدهای چرب امگا3 را که بدن قادر به ساختن آن نیست، باید از طریق تغذیه تأمین کنند. بهتر است حداقل 2‌بار در هفته از ماهی استفاده شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها