۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
8 قاتل قطعی قند خون و دیابت نوع 2 شناسایی و معرفی شدند
بازدید:۳۵۶
صد آنلاین | دیابت نوع ۲ یک نوع اختلال بدنی در نحوه تنظیم استفاده از قند به عنوان سوخت است که در طولانی مدت منجر به گردش بیش از حد قند در جریان خون شده و در نهایت، سطح بالای قند خون می‌تواند باعث اختلال در سیستم گردش خون، سیستم عصبی و سیستم ایمنی شود. پیش از این، دیابت نوع دو به عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می‌شد، اما واقعیت این است که دیابت نوع ۱ و ۲ می‌تواند هم در دوران کودکی و هم بزرگسالی شروع شود. لازم به ذکر است هیچ درمانی برای دیابت نوع دوم وجود ندارد، اما کاهش وزن، تغذیه…
کد خبر : ۱۱۳۰۴۷

دیابت نوع ۲ یک نوع اختلال بدنی در نحوه تنظیم استفاده از قند به عنوان سوخت است که در طولانی مدت منجر به گردش بیش از حد قند در جریان خون شده و در نهایت، سطح بالای قند خون می‌تواند باعث اختلال در سیستم گردش خون، سیستم عصبی و سیستم ایمنی شود.
پیش از این، دیابت نوع دو به عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می‌شد، اما واقعیت این است که دیابت نوع ۱ و ۲ می‌تواند هم در دوران کودکی و هم بزرگسالی شروع شود. لازم به ذکر است هیچ درمانی برای دیابت نوع دوم وجود ندارد، اما کاهش وزن، تغذیه خوب و ورزش می‌تواند به مدیریت این بیماری کمک کند.
راهکارهای تنظیم قند خون در بدن


تنظیم قند خون در بدن و نگه داشتن آن در سطح نرمال، به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا از عوارض جدی این بیماری در امان باشند. قند خون بالا خود عاملی برای بروز بسیاری از بیماری ها می باشد و کنترل آن بسیار اهمیت دارد.

با توجه به اینکه فاکتورهای همچون وزن بدن، تحرک، استرس، ژنتیک و … نیز در میزان قند خون بدن موثر هستند؛ رژیم غذایی دارای نقش مهمی در طبیعی نگه داشتن سطح قند خون است.
کلم بروکلی


هنگامی که کلم بروکلی خرد و یا جویده می شود، سولفورافان که نوعی ایزوتیوسیانات است، تولید می گردد که کاهنده قند خون می باشد. به طور کلی استفاده از سبزیجات چیلپایی همچون کلم بروکلی، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را نیز کاهش می دهد. توصیه می شود برای افزایش جذب سولفورافان از کلم بروکلی به صورت خام و یا بخارپز شده استفاده شود.
غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مثل ماهی منبع غنی از پروتئین، چربی های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی و همینطور آنتی اکسیدان ها هستند که همگی به تنظیم قند خون در بدن کمک می کنند.

پروتئین برای کنترل قند خون ضرورت دارد و به هضم دیرتر غذا کمک می کند و از افزایش ناگهانی قند خون در بدن جلوگیری می کند و منجر به ایجاد احساس سیری می شود. ضمن اینکه پروتئین مانع پرخوری نیز می شود و در کاهش چربی اضافه در بدن نیز موثر است که نتیجه آن نگه داشتن سطح قند خون در اندازه طبیعی می باشد.

ماهی چربی همچون سالمون و ساردین به بهبود مکانیسم تنظیم قند خون کمک می کنند و از آن به عنوان یک درمان خانگی قند خون بسیار بالا نیز استفاده می گردد.
عصاره دارچین موثر در تنظیم قند خون در بدن


دارچین به درمان و تنظیم قند خون ، کمک میکند . سطح قند خون را به سرعت کاهش می دهد و در افزایش میزان حساسیت انسولین موثر است؛ بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، دارچین سطح قند خون را تا 30 درصد کاهش می دهد. میزان مصرف موثر دارچین برای کنترل قند خون، 1 الی 6 گرم و به عبارتی نصف قاشق چای خوری در روز می باشد؛ اما مصرف آن باید به اندازه باشد.

تاثیر دارچین در کاهش قند خون از نظر علمی اثبات شده است، به همین دلیل اصلی ترین جزء داروی گیاهی و ترکیب عصاره پنج گیاه فران، دارچین است. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پزشکی و همینطور جزئیات بیشتر از این پک موثر در کنترل قند خون، با پزشکان فرطب در ارتباط باشید.

بربرین از گیاهان دارویی چینی

بربرین از گیاهان دارویی چینی است که بیش از هزار سال است که در درمان دیابت و قندخون بالا کارایی دارد؛ این ماده به کاهش قند خون در بدن کمک می کند و حتی تاثیر گذاری آن همانند برخی داروهای تنظیم قند خون است.
دانه شنبلیله موثر در تنظیم قند خون در بدن

دانه های شنبلیله منبع غنی از فیبرهای حل شدنی می باشند که به کنترل سطح قند خون کمک می کنند؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته شده در این زمینه، شنبلیله به طور موثر میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد؛ کاهش سریع میزان کلوگز خون و همینطور تقویت تحمل گلوکز از خاصیت های مصرف دانه های شنبلیله می باشد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها