آخرین اخبار
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ذکر کبیره برای حاجت روایی و استجابت دعا
بازدید:۱۷۱
صد آنلاین | بخش اعظم حاجت‌ها و آرزوهایی که از خداوند متعال داریم، با پرستش خداوند و ایمان به او برآورده می‌شوند و ذکر صلوات و استغفرالله جز مهم‌ترین دعاها برای حاجت روایی هستند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
کد خبر : ۱۱۱۵۶۸

به گزارش صد آنلاین، ای یاران من دیشب عموی خود همزه و برادرم جعفربن ابی طالب را در خواب دیدم. از آنها پرسیدم فدایتان شوم، کدام اعمال را از سایرین برتر می‌دانید؟ ایشان گفتند: بهترین اعمال صلوات بر پیامبر، آب دادن به تشنگان و دوستی با علی علیه السلام است.

امام علی (ع) نیز در رابطه با اهمیت صلوات فرستاندن فرموده‌اند:

دعاهای خود را با ذکر صلوات شروع کنید و با آن نیز ختم کنید تا دعایی که می‌کنید بین آنها مورد قبول و استجابت شود. زیرا خداوند بخشنده‌تر از آن است که اول و آخر دعای را اجابت کند و میانه آن را مستجاب ننماید.

امام صادق(ع) نیز فرمودند:

هرگاه کسی از شما دست به دعا برداشت، پس دعایش را با صلوات آغاز نماید؛ زیرا صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله دعایی پذیرفته شده است و خدای متعال برتر از آن است که بخشی از دعا را قبول کرده و بخش دیگر از آن را ردّ نماید.


مردی به نزد امام علی (ع) رفت و از برآورده نشدن حاجات خود گله کرد. حضرت علی (ع) دعایی را به او آموختند و فرمودند:

هرگاه دچار گرفتاری شدی که در رفع آن عاجزی این دعا را با اطمینان قلبی بخوان:
ذکر کبیره
ذکر کبیره برای اجابت دعا

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ.


خدایا! من از تو درخواست می‌کنم به نام بزرگ اعظم، اجل اکرم و گرامی‌ات که مخزون و مستور است، آن نامی که نور و حق و برهان روشن است.

الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍ.

آن نامی که نور است و با نور و از نور و نور در نور است، و نور است به روی هر نوری، روشنی است بالای هر نوری، نوریست که با او هر تاریکی روشن و شکسته شود، با آن شدتی و هر شیطان سرکشی، هر جبار با عنادی که قرار نگیرد.

عَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ.

با آن زمینی پایدار نماند به آن آسمانی و با آن هر خلاف و ترسویی در امان است و با آن جادوی هر جادوگری باطل شود، ظلم و حسد هر حسادت کننده‌ای به زحمت و سختی افتد.

لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ.

از عظمتش هر خشکی، دریا و مستقل و  کشتی پایدار شود تا وقتی که فرشته با آن سخن گوید، پس در این هنگام موج دریا بر او راهی ندارد و آن نام اسم اعظم اجل و نور اکبر تو است.

الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا.

آن نامی که خود را با آن نام گذاری کردی و بر عرشت قرار گرفتی، روی کنم به سوی تو به وسیله محمد و خاندانش. و از تو درخواست می‌کنم به خودت و به فرستادگانت می‌فرستم به حاجت اینکه…

سپس با خلوص نیت و تواضع، حاجت خود را بیان دارید. ان‌شالله که حاجت روا شوید.


ذکر کبیره برای اموات

آیت الله بهجت توصیه کردند برای اموات و رفع گرفتاری‌ها مراتب زیر را انجام دهید:

قرائت یک مرتبه سوره حمد و چهار قل یعنی سوره های توحید، کافرون، ناس و فلق، هفت مرتبه سوره قدر و سه مرتبه آیت الکرسی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها