آخرین اخبار
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
بهترین دعا برای از شیر گرفتن نوزاد و کاهش بی قراری او
بازدید:۱۲۲
صد آنلاین | در این نوشته مجموعه کاملی از آیات و سوره هایی که برای کاهش بی قراری نوزاد در حین از شیر گرفتن توصیه شده اند و دعا برای از شیر گرفتن نوزاد را جمع آوری کرده ایم.
کد خبر : ۱۱۱۱۹۸

به گزارش صد آنلاین، نوزادان از ابتدای به دنیا آمدنشان نیازهای متعددی دارند. یکی از این نیازها که می توان گفت اساسی ترین و بیشترین وابستگی نوزاد به حساب می آید، خوردن شیر مادر است. این در حالی است که همه ما می دانیم به خاطر خود نوزاد، سلامتی او و بهبود روند تغذیه کودک باید به موقع و به درستی او را از شیر گرفت.

در حال حاضر همه روانشناسان توصیه می کنند روند درستی را برای از شیر گرفتن انتخاب کنید؛ به طوری که کودک کمترین میزان آسیب روحی را دیده و این آسیب روحی از شیر گرفتن روی خلقیاتش تاثیر نگذارد.

همین باعث می شود روند از شیر گرفتن نوزاد برای مادر و حتی پدر سخت و گاهی طاقت فرسا باشد. اما اگر به خواندن دعا اعتقاد دارید می توانید با خواند دعا برای از شیر گرفتن نوزاد، باعث آرام شدن او در حین گرفتن از شیر شوید و گاهی این روند را تسریع ببخشید و میزان پذیرش او را افزایش دهید.

 

دعا برای از شیر گرفتن نوزاد

پیش از هر چیز و شروع فرایند لازم است دعای از شیر گرفتن کودک با انار را اجرا کنید. برای این کار ترجیحاً قبل از آغاز فرایند از شیر گرفتن یک روز جمعه در حالی که طهارت دارید و وضو گرفته‌اید به حرم یکی از ائمه‌ی معصومین بروید. زیر بقعه بنشینید و بعد از دعا و توسل به امام معصوم، در حالی که رو به قبله نشسته‌اید یک کاسه انار شیرین دان شده پیش روی خود بگذارید و همانجا در حالی که سوره یاسین برای از شیر گرفتن کودک را تلاوت می‌کنید از دو سینه به کودک شیر دهید تا سینه‌ها تخلیه شوند و در عین حال که سوره را می‌خوانید به دانه‌ی انار فوت کنید.

بعد از پایان سوره، ثواب آن را به حضرت علی اصغر (ع) و پدر بزرگوارش هدیه کنید. سپس از خدا بخواهید این دوران شیردهی را از شما بپذیرد و برای فرزندتان روزی معنوی بخواهید. سپس از آن انار دان کرده یا آب آن به کودک خود بدهید. با این کار فرایند از شیر گرفتن کودکتان را آغاز خواهید کرد. این روش از شیر گرفتن کودک با سوره یس توسط یکی از بزرگان دین سفارش شده و ثواب معنوی زیادی برای کودکتان و خود شما دارد.


خواندن سوره بروج برای از شیر گرفتن نوزاد

امام صادق (ع) می فرمایند:
اگر بخواهند کودکی را از شیر جدا کنند و شیر را از او بگیرند سوره بروج را بر او بخوانند. این دو ره ( جدا کردن کودک از شیر و گرفتن کودک از شیر) برای او آسان خواهد شد (تفسیرالبرهان، ج۵، ص۶۲۱)

*سوره بروج، سوره ۸۵ قرآن کریم می باشد که ۲۲ آیه دارد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ ﴿١﴾ وَالْیَوْمِ الْمَوْعُودِ ﴿٢﴾ وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ ﴿٣﴾ قُتِلَ أَصْحَابُ الأخْدُودِ ﴿٤﴾ النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ ﴿٥﴾ إِذْ هُمْ عَلَیْهَا قُعُودٌ ﴿٦﴾ وَهُمْ عَلَی مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ ﴿٧﴾ وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ ﴿٨﴾ الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَاللَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ ﴿٩﴾ إِنَّ الَّذِینَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ یَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِیقِ ﴿١٠﴾ إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْکَبِیرُ ﴿١١﴾ إِنَّ بَطْشَ رَبِّکَ لَشَدِیدٌ ﴿١٢﴾ إِنَّهُ هُوَ یُبْدِئُ وَیُعِیدُ ﴿١٣﴾ وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ ﴿١٤﴾ ذُو الْعَرْشِ الْمَجِیدُ ﴿١٥﴾ فَعَّالٌ لِمَا یُرِیدُ ﴿١٦﴾ هَلْ أَتَاکَ حَدِیثُ الْجُنُودِ ﴿١٧﴾ فِرْعَوْنَ وَثَمُودَ ﴿١٨﴾ بَلِ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی تَکْذِیبٍ ﴿١٩﴾ وَاللَّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِیطٌ ﴿٢٠﴾ بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَجِیدٌ ﴿٢١﴾ فِی لَوْحٍ مَحْفُوظٍ ﴿٢٢﴾.
خواندن سوره یاسین برای از شیر گرفتن نوزاد

در روایات دینی خواندن سوره یس برای از شیر گرفتن کودک توصیه شده است.برای انجام این کار یک مکان و زمانی معنوی (زیارتگاه، مسجد، روز ولادت ائمه)را انتخاب کنید. رو به قبله بنشینید و سوره مبارکه «یس» را بخوانید و ثواب خواندن این سوره را به روح مقدس حضرت علی اصغر امام حسین (علیه السلام) تقدیم کنید.
نوشت آیات قرآن با زعفران برای از شیر گرفتن نوزاد

یک دعا از شیر گرفتن نوزاد این است که آیات زیر را با زعفران نوشته به کودک بدهید بخورد یا روی کاغذی نوشته و به گردن کودک ببندید. 

فَکُلُوا مِمَّا ذُکِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَیْهِ إِنْ کُنْتُمْ بِآیَاتِهِ مُؤْمِنِینَ (سوره انعام، آیه ۱۱۸)
وَمَا لَکُمْ أَلَّا تَأْکُلُوا مِمَّوَلاَ تَقْرَبَا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الْظَّالِمِینَ (سوره اعراف، آیه۱۹)
ا ذُکِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَکُمْ مَا حَرَّمَ عَلَیْکُمْ إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَیْهِ ۗ وَإِنَّ کَثِیرًا لَیُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِمْ بِغَیْرِ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِینَ (سوره انعام، آیه۱۱۹)
قَدْ خَسِرَ الَّذِینَ قَتَلُوا أَوْلَادَهُمْ سَفَهًا بِغَیْرِ عِلْمٍ وَحَرَّمُوا مَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ افْتِرَاءً عَلَی اللَّهِ ۚ قَدْ ضَلُّوا وَمَا کَانُوا مُهْتَدِینَ (سوره انعام، آیه ۱۴۰)
وَمِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَفَرْشًا کُلُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (سوره انعام، آیه ۱۴۲)
کُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِیئاً بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (سوره طور، آیه۱۹)
وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَیٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَلِوَالِدَیْکَ إِلَیَّ الْمَصِیرُ (سوره لقمان، آیه ۱۴)
وَتَأْکُلُونَ التُّرَاثَ أَکْلًا لَمًّا؛ وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا(سوره فجر، آیات ۱۹ و ۲۰)
دعا برای کاهش ناآرامی نوزاد هنگام از شیر گرفتن

دعای مخصوص از شیر گرفتن کودکی که اذیت می‌ کند
گزینه دیگری به عنوان دعا برای از شیر گرفتن کودک نیز وجود دارد. در کلیات مجمع الدعوات آمده است اگر کودک برای این فرایند با شما همکاری نمی‌کند دعایی را روی یک تخم مرغ آبپز خوانده و آن را به کودک بدهید بخورد: این دعای راحت از شیر گرفتن کودک به شرح زیر است:

وَتَأْکُلُونَ التُّرَاثَ أَکْلًا لَمًّا ؛ وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا (سوره فجر، آیات ۱۹ و ۲۰)
أَمْ أَبْرَمُوا أَمْرًا فَإِنَّا مُبْرِمُونَ (سوره زخرف، آیه ۷۹)

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها