آخرین اخبار
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
دعا برای جلوگیری از گم شدن اشیا و وسایل مهم + نکات مهم برای افزایش تاثیر دعا
بازدید:۱۲۱
صد آنلاین | اگر نگران گم شدن وسایل مهمتان هستید یا می خواهید از دزدیده شدن آن ها جلوگیری کنید، خواندن دعا برای جلوگیری از گم شدن اشیا می تواند بسیار مفید باشد. این دعاها را می توانید در این نوشته بخوانید.
کد خبر : ۱۱۱۱۹۶

به گزارش صد آنلاین، همه ما چیزها و وسایل مهمی در زندگی داریم که از جهات مختلفی برای ما ارزش دارند. برخی از آن ها از نظر مالی گرانبها هستند، برخی از نظر معنوی ارزش دارند و برخی دیگر وسیله های بسیار کاربردی یا خاطره انگیز برایمان هستند.

برخی از مواقع نیز یک دوست یا یکی از بستگان چیزی را به عنوان امانت به ما داده است که بیم آن را داریم که آسیبی به آن وارد شده یا آن وسیله یا شیء گم شود. بنابراین تمام سعی ما این است که از آن ها محافظت کرده و از گم کردن یا از دست دانششان جلوگیری کنیم.
دعا برای جلوگیری از گم شدن اشیا

امام صادق (ع) برای جلوگیری از گم شدن اشیا توصیه می کنند دعای زیر را بخوانید:

یَا اللهُ یَا حَافِظَ الْغُلاَمَیْنِ بِصَلاَحِ أَبِیهِمَا احْفَظْنِی وَ احْفَظْ عَلَیَّ دِینِی وَ أَمَانَتِی وَ مَالِی، فَإِنَّهُ لاَ حَافِظَ حِفْظِ ضَیْعَة أَحْفَظُ عَلَی مَالِی مِنْکَ إِنَّکَ حَافِظٌ حَفِیظٌ ، أَخَذْتُ بِسَمْعِ اللهِ وَ بَصَرِهِ وَ قَدَرِهِ عَلَی کُلِّ مَنْ أَرَادَنِی وَ أَرَادَ مَالِی وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم.

یا الله، ای که فرزندان را به خاطر والدین حفظ می کنی، مرا حفظ کن. دین و امانت و مالم را حفظ کن. کسی بهتر از تو نمی تواند مالم را از گم شدن حفظ کند، ای که حافظ و حفیظ (نگه دار و مراقب) هستی! گوش و چشم و قدرت خدا نگه دار من و مالم در برابر کسانی باشد که متعرّض من و مالم می شوند. لا حول و لا قوّة إلاّ بالله العلیّ العظیم.
چطور تاثیر دعا برای جلوگیی از گم شدن اشیا را بیشتر کنیم؟

برای اینکه وسایل با ارزش خود یا چیزهایی که دست شما امانت هستند را از گم شدن و دزدیده شدن حفظ کنید، تنها خواندن دعا برای جلوگیری از گم شدن اشیا مهم نیست. بلکه برای تاثیرگذار بودن این دعا باید موارد و نکات زیر را به یاد داشته باشید. 

  •     هنگام خواندن دعا باید حضور قلب و تمرکز داشته باشید و از سرسری خواندن دعا و بی توجه بودن نسبت به آن خودداری کنید.
        فکر شما باید مثبت باشد و افکار منفی مانند آسیب رساندن به دیگران را در سر داشته باشید.
        سعی کنید تا می توانید در طول روز این دعا را بخوانید. 
        هنگام خواندن این دعا شیء و وسیله مهمی که دعا را برای آن می خوانید و قصد حفظ کردن آن را دارید در نظر داشته باشید.
        برای تاثیرگذارتر بودن دعا سعی کنید هر چند کم، اما صدقه بدهید. 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها