آخرین اخبار
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
پوتین بلوف زد؟ / بازکردن کریدور زنگزور محال است
بازدید:۸۲
صد آنلاین | سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: نمی‌توان گفت روسیه خواهان بازکردن کریدور زنگزور است زیرا اگر غربی‌ها و ناتو از این مسیر به طرف دریای خزر عبور کنند در وهله اول به ضرر روسیه خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۰۹۸۰

به گزارش صد آنلاین، محمد پاک آیین تاکید کرد: لاوروف وزیر خارجه روسیه صحبت دو پهلویی را مطرح کرد مبنی بر اینکه ارمنستان درصدد نقض تعهدنامه‌ای است که توسط نخست وزیر ارمنستان برای رفع انسداد ارتباطات امضاء شده بود و در این اظهارنظر به زنگزور هیچ اشاره‌ای نشده بود.

او گفت: از صحبت‌های وزیر خارجه روسیه اینگونه برداشت شد که منظور او زنگزور است و به بررسی واکنش ایران به این موضوع پرداختند این در حالی است که صحبت‌های او صریح نبود و فقط به رفع انسداداد ارتباطات اشاره کرد.

این دیپلمات برجسته تاکید کرد: نمی‌توان گفت روسیه خواهان بازکردن کریدور زنگزور است زیرا اگر غربی‌ها و ناتو از این مسیر به طرف دریای خزر عبور کنند در وهله اول به ضرر روسیه خواهد بود.

او گفت: اگر به فرض منظور روسیه از رفع انسداد، بازکردن کریدور زنگزور باشد چه از مسیر صلح و چه جنگ محال است.

پاک آیین ادامه داد: وزیر خارجه روسیه بیشتر قصد اعمال فشار به ارمنستان را دارد زیرا ارمنستان رابطه‌اش را با غرب مخصوصا فرانسه افزایش داده و فرانسوی‌ها از مسیر هوایی به ارمنستان سلاح ارسال کرده‌اند و این موارد واکنش وزیر امور خارجه روسیه را در پی داشته است.

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها