آخرین اخبار
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
بازدید:۳۹۱
​رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و سخنگوی شهرداری تهران در جریان سفر به عراق از خیمه محبان الرضا(ع) در کاظمین بازدید کرد.
کد خبر : ۱۰۷۳۲۵

عبدالمطهر محمدخانی در جریان این بازدید ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: اولین موضوعی که از لحاظ بصری مورد اهمیت است، برپایی این خیمه بزرگ به مساحت ۷۵۰ متر مربع است.

وی ادامه داد: این همان خیمه‌ای است که در ۲ سال گذشته در میدان هفتم تیر تهران برپا می‌شد و محفلی برای عزاداری مردم بود و امروز به کاظمین منتقل شده و تلاقی بین تهران و کاظمین از این جهت بسیار ارزشمند است.

 

 

محمدخانی با اشاره به تلفیق بین مراسمات فرهنگی و مذهبی در این خیمه، یادآور شد: پس از اقامه نماز ظهر و عصر در خیمه محبان الرضا سرود گروه کودکان و جوانان و همچنین نمایش‌هایی با محوریت اربعین اجرا می‌شود که استقبال عزاداران و زائران را به دنبال دارد.

 

 

وی به توزیع پرچم فلسطین در کنار بسته‌های فرهنگی بین کودکان اشاره کرد و گفت: با این اقدام فرصتی فراهم می‌شود در ایامی که مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین جنایات تاریخ بشریت قرار دارند، ابراز همدلی شکل بگیرد و به وظیفه شرعی و قانونی در برابر این ظلم بزرگ عمل شود و به نوعی فضای اربعین امسال متناسب با فضای مبارزه با ظلم باشد.

 

 

بر اساس گزارش سایت شهر، سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: ورود جمعیت زائران به تمام قرارگاه‌های شهرهای کوفه، نجف، کاظمین، سامرا و کربلا و موکب‌های مستقر در مرزها به اندازه‌ای بالاست که همکاران ما در حوزه خدمات شهری هرچقدر هم خدمات‌رسانی کنند، شاید بخشی از فضا را بتوانند مدیریت کنند و طبیعت رویدادهایی با جمعیت میلیونی اینگونه است؛ اما به هرشکل نیروهای شهرداری تهران نقش هوشمندانه و بسزایی در مدیریت فضا دارند و شرایط را برای کمک‌رسانی به عراق در خدمات‌رسانی به زائران فراهم می‌کنند. ما دست تمام پاکبانان را که رفت و روب معابر و مسیرها را انجام می‌دهند، می‌بوسیم.

 

انتهای پیام/21111ش

اشتراک گذاری:
ارسال نظر