آخرین اخبار
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
با جوشانده این گیاه چاکرای خورشیدی را باز کرده و مشکلات گوارشیتان را برطرف نمایید
بازدید:۱۳۷۵
صد آنلاین | اگر دچار مشکلات دستگاه گوارشی هستید با جوشانده گل ختمی می‌توانید چاکراه خورشیدی رو باز کرده و سلامتتان را بازیابید.
کد خبر : ۱۰۷۲۴۷

به گزارش صد آنلاین، چاکرای شبکه خورشیدی (Solar plexus) سومین مرکز انرژی در بدن است که به آن چاکرا ناف نیز گفته می شود.

در زبان سانسکریت، آن را مانیپورا به معنای “گوهر درخشان” می نامند و نماد آن یک گل نیلوفر ده برگ با یک مثلث روبه پایین و به رنگ زرد متمایل به طلایی است.


جایگاه قرارگیری چاکرا سه، در ناحیه اطراف شکم و چند سانتی متر بالای ناف است و شامل شبکه پیچیده ای از گانگلیون و اعصاب می باشد که بر عملکرد صحیح معده و سیستم گوارشی،روده، شکم، کبد، کلیه ها و غدد فوق کلیوی نظارت دارد.


گیاه چاکرای خورشیدی

یکی از گیاهانی که موجب آرامش و به جریان افتادن انرژی چاکرای خورشید می شود، جوشانده گل ختمی است. این جوشانده باعث می شود کنترل نرم تری روی زندگی خود داشته باشید.


گل ختمی برای ارتقا مزایای سلامتی نیز ارزشمند است، برای نمونه در تسکین اسهال، سرفه، سرما خوردگی و درد معده کمک می کند. یکی از نشانه های حمله باکتری ها و ویروس ها به بدن و در نتیجه فعال کردن سیستم ایمنی بدن تب می باشد، حال گل ختمی با خاصیت ضد عفونی خود می تواند فردی که تب دارد را درمان نماید.


گل ختمی به رفع گرفتگی بینی و درمان علائم سرماخوردگی کمک بسزایی می کند و در پی آن باعث درمان طبیعی تب می شود. کاهش دهنده درد ناشی از آسیب نیز هست. با جوشاندن برگ گل ختمی و قرار دادن آن بر روی ناحیه آسیب دیده میتوانید زخم را درمان کنید.


چای گل ختمی می تواند درمانی برای گلو درد باشد. همچنین برای درمان سرفه خشک و جلوگیری از سوزش گلو چای گل ختمی توصیه می شود. می توان برای درمان مشکلات تنفسی همچون آسم و گرفتگی بینی، چای گل ختمی نوشید. به سادگی می شود ریشه آن را آسیاب کرد و آن را به عنوان یک چای دم کرد.


باید ریشه های گل ختمی را به رژیم غذایی سالم اضافه نمود. ریشه های خوراکی آن حاوی مقدار مناسبی ویتامین ب (B) و ث (C) می باشد. علاوه بر این دو ویتامین می توان مواد معدنی مختلفی همچون کلسیم، مس، آهن، روی و ید را در ریشه ها یافت. با استفاده از این گیاه می توان اثر متعادل کننده روی چاکرا سوم گذاشت.

میزان مصرف گل ختمی به عوامل زیادی بستگی داره از جمله میزان سلامتی بدن، سن و بیماری های فرد که باید با پزشک خود مشورت کنید یا از جایی که تهیه میکنید با توجه به دلیلی که میخواهید این گیاه رو مصرف کنید از فروشنده سوال کنید.

از گیاهان دیگر برای این چاکرا به رازیانه، رزماری، بادرنجبویه و بابونه میتوان اشاره کرد. مصرف تمام گیاهان دارویی به اندازه و در تعادل باشد از استفاده بی رویه بپرهیزید.

سنگ هایی مثل سنگ شجر، سنگ زبرجد، سنگ یشم و … نیز برای پاکسازی این چاکرا مناسب اند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر