آخرین اخبار
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
بازدید:۲۹۴
صد آنلاین | نماینده روسیه در دفتر ژنو در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از گفتگو با روسیه بر سر مسائل ثبات استراتژیک طفره می رود.
کد خبر : ۱۰۱۱

 نماینده دائم روسیه نزد نماینده دائم روسیه در دفتر ژنو در سازمان ملل می گوید رویکرد ضد روسی آمریکا، مذاکرات دو کشور بر سر موضوعات امنیتی را دچار اختلال می کند.

«گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در دفتر ژنو در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که این آمریکا است که از گفت وگو با روسیه بر سر موضوعات امنیت بین المللی و ثبات استراتژیک طفره می رود. در نتیجه این رویکرد ضد روسی واشنگتن، چنین گفتگوهای مختل می شود.

نماینده روسیه در دفتر ژنو در نشستی با خبرنگاران روسی تاکید کرد: ما از گفتگو با طرف آمریکایی در مورد مسائل امنیت بین المللی و ثبات استراتژیک اجتناب نمی کنیم.

گاتیلوف در ادامه صحبت های خود یادآور شد که در ژوئن ۲۰۲۱، زمانی که ژنو میزبان نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا بود، گفتگوی مهمی در خصوص چگونگی همکاری بر سر ثبات استراتژیک، کاهش خطرات و کنترل تسلیحات آتی میان دو کشور برگزار شد.

به گفته این دیپلمات روس، با این حال بعدها وضعیت به سمت دیگری پیش رفت و آمریکایی‌ها از هرگونه تماس با ما خودداری کردند. وی تاکید کرد که گفتگوها از سوی آنها قطع شد.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که از آنجایی که گفتگوها به از سوی روسیه متوقف نشده است، مسکو بر این موضوع تاکید دارد که تنها به خواست روسیه نمی توان گفتگوها با آمریکا را از سر گرفت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها