آخرین اخبار
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
بازدید:۱۸۰۱۷
صد انلاین | میخائیل پوپکوف، یکی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی روسیه و جهان است که مامور پلیس بود و به کشتن 83 زن که اکثر آنها روسپی بودند، اعتراف کرد و به حبس ابد محکوم شد.
کد خبر : ۹۹۰۸۴

 

به گزارش صد انلاین ، میخائیل پوپکوف در ۷ مارس ۱۹۶۴ در شهر ایرکوتسک روسیه در خانواده معمولی متولد شد و خیلی زود با والدینش به آنگارسک، استان ایرکوتسک نقل مکان کرد. اطلاعات کمی در مورد تربیت و زندگی شخصی او وجود دارد و فقط عنوان شده که مادر او الکلی بود. او در جوانی با زنی به نام النا پوپکووا ازدواج کرد و یک دختر به نام اکاترینا داشت.

 

 

 

 

 

میخاییل پس از گذارندن تحصیلات مقدماتی وارد پلیس روسیه شد و توانست با پوشش پلیس به مدت دو دهه از دست کاراگاهان در امان باشد. او مدتی به عنوان نگهبان در شرکت نفت و شیمیایی آنگارسک و همچنین در یک شرکت خصوصی کار کرده بود.

انگیزه قتل سریالی زنان

خیانت همسر میخائیل پوپکوف، اصلی‌ترین انگیزه او برای کشتن زنان جوان عنوان شده ‌است. البته همسر میخاییل زنی خیانتکار نبود و این قاتل سریالی فقط بر اساس سوء ظن چنین تهمتی را به زنش زد.

این قاتل سریالی قتل‌ها را بین سال‌های 1992 تا 2010 انجام داد. وی پیش از قتل قربانیان آنها را با تبر، چکش، چاقو و پیچ‌گوشتی شکنجه می داده و به اکثر قربانیان خود که بین 15 تا 50 سال داشتند، تجاوز می‌کرد.

او گفته است با انجام قتل‌ها می‌خواسته خیابان‌ها را از وجود روسپی‌ها پاک کند. پاپکوف علاوه بر روسپیان، زنانی را هدف قرار داد که کارهایی را که او غیراخلاقی می‌دانست انجام می‌دادند، مانند رفتن به مهمانی‌ها بدون همراهان مرد. شگرد معمول او برای اغوا کردن قربانیان این بود که شب‌ها با لباس پلیس بیرون می‌رفت، قربانی احتمالی را پیدا می‌کرد و به آنها پیشنهاد می‌کرد تا سوار ماشین پلیس شوند. او سپس به مکان‌های دورافتاده رانندگی کرد و نقشه خود را در مکانی خلوت به اجرا درمی‌اورد. او همچنین آقربانیان را به شدت مثله کرد و به همین دلیل رسانه‌های روسی به او لقب “گرگینه” دادند.

الکساندر گریشین، روانپزشک، بر این باور است که بزرگ شدن با یک مادر الکلی و ظاهرا بدرفتار احتمالا در این امر نقش داشته است.

میخائیل پوپکوف قاتل سریالی زنان

میخائیل پوپکوف قاتل سریالی زنان

دستگیری میخائیل پوپکوف

در پی وقوع قتل‌هایی مشابه، رسانه‌های روسیه خبر پیدا شدن یک قاتل زنجیره‌ای را منتشر کردند. کاراگاهان پس از بررسی شواهد موجود در یک پرونده که مربوط به قتل یک زن روسپی بود، به سرنخ‌های جدید رسیدند. پس از بررسی شواهد و اظهارات شاهدان، مشخص شد احتمالا میخائیل پوپکوف قاتل این دختر جوان باشد.

پس از دستگیری و بازجویی از میخائیل مشخص شد که او مرتکب این قتل شده‌ است. این متهم بعدها در اعترافاتش عنوان کرد که حدود 83 نفر را کشته ‌است.

پوپکوف در اعترافات خود گفته بود: ” من زندگی دوگانه داشتم.در یک زندگی من یک فرد عادی بودم، در خدمت پلیس بودم و بازخورد مثبتی از کارم داشتم. من یک خانواده داشتم. همسر و دخترم من را یک شوهر و پدر خوب می‌دانستند، در زندگی دیگر من مرتکب قتل‌هایی شدم که با دقت از همه پنهان کردم وهمسر و دختر من هیچ وقت از جنایاتی که مرتکب شده‌ام آگاهی نداشتند و حتی به این موضوع مشکوک نبودند.”

این قاتل سریالی ابتدا به 22 قتل اعتراف کرد و معلوم شد دو نفر نیز از چنگ او جان به در برده‌اند. میخائیل به جرم انجام این جنایات به حبس ابد محکوم شد اما دو سال بعد اعترافات تازه‌ای را مطرح کرد و گفت 59 نفر دیگر را هم به قتل رسانده است. اینگونه بود که قاتل مخوف بار دیگر پای میز محاکمه رفت و دومین حکم حبس ابد را نیز دریافت کرد. پس از آن میخایئل اتهام دو قتل دیگر را نیز پذیرفت تنا تعداد قربانیان او به 83 نفر برسد.

سرهنگ رت کارچفسکی، افسر پرونده این قاتل سریالی گفته است:” من اطمینان دارم که پوپکوف مرتکب حداقل 200 قتل شده است.  من 110 درصد اطمینان دارم که تمام جنایاتی که توانستیم ثابت کنیم توسط میخاییل انجام شده است. او تا لحظه دستگیری مشغول کشتار بوده است.”

دادستان پرونده وی نیز گفته است: “او به وضوح عاشق کشتار بود. برخی از قربانیان 145 و یا حتی 170 زخم چاقو داشتند در حالی که با رقمی بسیار کمتر نیز کشته می‌شدند.”

این قاتل سریالی یکی از مخوف‌ترین جنایتکاران روسیه است که البته برخی افراد در این کشور او را محبوب می‌دانند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها