آخرین اخبار
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
بازدید:۱۸۰
صد انلاین | کامالا هریس، معاون اول بایدن، شنبه گذشته در سخنرانی در یک فستیوال سالانه سیاه پوستان، به جای تمرکز بر نگرانی‌های فزاینده در مورد نامزدی جو بایدن، بر خطرات دولت دوم ترامپ تمرکز کرد؛ البته درحالی‌که تلاش می‌کرد تا رأی‌دهندگان رنگین پوست را متقاعد کند یک‌بار دیگر برای بلیت بایدن- هریس هزینه کنند.
کد خبر : ۹۷۵۴۱

به گزارش صد آنلاین ، کامالا هریس، معاون اول بایدن، شنبه گذشته در سخنرانی در یک فستیوال سالانه سیاه پوستان، به جای تمرکز بر نگرانی‌های فزاینده در مورد نامزدی جو بایدن، بر خطرات دولت دوم ترامپ تمرکز کرد؛ البته درحالی‌که تلاش می‌کرد تا رأی‌دهندگان رنگین پوست را متقاعد کند یک‌بار دیگر برای بلیت بایدن- هریس هزینه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

تقلا برای رسیدن به کف آرای 2020دمکرات ها
سی ان ان در گزارشی نوشت هریس طی یک گفت‌وگوی نسبتا آرام و ملایم در جشنواره‌ای در نیواورلئان گفت: «این احتمالاً مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی ما است زیرا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به وضوح و روشنی بیان کرده که اگر دوباره انتخاب شد، می‌خواهد از همان روز اول یک دیکتاتور باشد. » به گزارش سی ان ان، اظهارنظر هریس در رویداد فرهنگی سیاه پوستان در حالی انجام می‌شود که کمپین بایدن به‌شدت تقلا می‌کند تا گوشه‌ای از ائتلافی که به هدایت رئیس‌جمهور به کاخ سفید در سال 2020کمک کرد، را دوباره احیا کند.

ترامپ حمایت بالقوه 20درصدی سیاهپوستان آمریکا را دارد
براساس نظرسنجی‌های خروجی سی ان ان، بایدن در سال 2020در میان رأی‌دهندگان سیاه پوست با 87درصد نسبت به سهم 12درصدی ترامپ از او پیشی گرفت. اما ترامپ اخیراً با دستاویز قرار دادن جلب رأی انتقادی در میان سیاه پوستان پیشروی کرده است. نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا از ایالت‌های اصلی نبرد که در ماه مه منتشر شد، نشان داد که ترامپ بیش از 20درصد از رأی سیاهپوست‌ها را در رقابت دو طرفه با بایدن به‌دست آورده است، که اگر در ماه نوامبر به رأی قطعی این قشر تبدیل شود، به یک رکورد تاریخی تبدیل می‌شود.

تلاش کاخ سفید برای رفع نگرانی‌ها درباره بایدن
بر همین اساس تحلیل سی ان ان می‌گوید هریس تلاش کرد تا شرکت‌کنندگان جشنواره را متقاعد کند که اگر یک‌بار دیگر در میزان مشارکت رکورد شکنی کنند، می‌توانند به اهدافشان نزدیک شوند. هریس گفت: «مردم در سال 2020در مشارکت بی‌سابقه‌ای رأی دادند. این چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد، و وقتی همه در 122روز آینده دوباره به آن میزان برسیم، می‌توانیم به هدفمان دست پیدا کنیم.» کاخ سفید در روزهای اخیر به‌دنبال عملکرد ضعیف بایدن در مناظره ریاست‌جمهوری CNN در هفته گذشته تلاش کرده است تا نگرانی‌ها در مورد آمادگی روانی رئیس‌جمهور و دوام کمپین او را برطرف کند. برخی از دمکرات‌ها از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا عمیقا تلاش خود را برای ریاست‌جمهوری مجدد مورد بررسی قرار دهد، درحالی‌که برخی دیگر یگ گام فراتر گذاشته و خواستار کناره‌گیری او شده‌اند. بایدن از توصیه‌ها و فراخوان‌ها سرپیچی کرده و روز جمعه به خبرنگاران گفت که خروج از رقابت را «کاملاً رد می‌کند.»
چگونه مسیر بازگشت ترامپ به کاخ سفید سخت‌تر می‌شود؟
در شرایطی که نظرسنجی اخیر سی ان ان که پس از مناظره انجام شد، نشان داد معاون رئیس‌جمهور در رقابتی فرضی علیه ترامپ از بایدن پیشی می‌گیرد، بسیاری به هریس به‌عنوان جانشین آشکار درصورت کنار رفتن بایدن نگاه می‌کنند. در همین حال، برخی از جمهوریخواهان امیدوارند بتوانند از نامزدی هریس برای ریاست‌جمهوری اجتناب کنند، زیرا معتقدند مسیر بازگشت ترامپ به کاخ سفید احتمالاً در برابر بایدن آسان‌تر خواهد بود. اما هریس بارها به دفاع از بایدن برآمده؛سی‌ان‌ان اوایل این هفته گزارش داد که معاون رئیس‌جمهور و کارکنانش عمداً اکثر تماس‌ها و پیام‌های ارسالی را رد کرده‌اند و تکرار و تأکید می‌کنند که او قصد دارد در کنار بایدن بماند.

بایدن هیچ جا نمی‌رود
به نوشته سی ان ان، معاون اول رئیس‌جمهور با زیرکی توانست از صحبت درباره نگرانی‌ها در حزب خود اجتناب کند درحالی‌که اشاره مستقیم به موضوع جانشینی بایدن نکرد. جویس بیتی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا استدلال کرد که بایدن نباید صرفاً به‌خاطر یک مناظره از رقابت خارج شود.نماینده دمکرات اوهایو گفت: «همه ما روز بدی را پشت سر گذاشتیم.»ماکسین واترز، نماینده کالیفرنیا نیز در مجلس تأکید کرد: «بایدن هیچ جا نمی‌رود.»وقتی از واترز پرسیده شد که آیا درصورت کناره‌گیری رئیس‌جمهور از هریس حمایت می‌کند، واترز گفت: «ما روی بایدن تمرکز کرده‌ایم. ما روی این واقعیت تمرکز کرده‌ایم که او نه‌تنها کار خوبی انجام داده، بلکه پیش‌بینی می‌کنیم که او به کارش ادامه خواهد داد.» بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره که با سی ان ان صحبت کردند، گفتند که فکر می‌کنند هریس آماده است درصورتی که بایدن از رقابت خارج شود، وارد صحنه شود. اما در نهایت، رأی‌دهندگان گفتند که رأی خود را به نفع هر کسی که نامزد دمکرات‌ها در ماه نوامبر باشد، خواهند انداخت.

هریس، محبوبیت بایدن را ندارد

نظرسنجی اخیر دیلی میل اما می‌گوید درصورتی که هریس در رقابتی فرضی در مقابل ترامپ قرار بگیرد، با اختلاف دو رقمی ۱۱ درصدی بازنده خواهد بود. درنظرسنجی دیلی میل معلوم شد ترامپ با ۴۹ درصد در مقابل هریس با ۳۸ درصد پیروز میدان است.نظرسنجی دیلی میل همچنین یک مسئله مهم را برای حزب دمکرات مشخص کرد و آن اینکه در بین رأی‌دهندگان این حزب، ‌هریس نسبت به بایدن محبوبیت کمتری دارد.براساس این نظرسنجی، ترامپ با اختلاف پنج امتیازی (۴۷ درصد در مقابل ۴۲) بایدن را شکست خواهد داد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها