۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
بازدید:۳۳۶
صد آنلاین | حماس پیشنهاد آمریکا در مورد مذاکره بر سر گروگان های اسرائیلی را 16 روز پس از تکمیل مرحله اول پذیرفت.
کد خبر : ۹۷۱۳۱

 

به گزارش صد آنلاین ، یک منبع بلندپایه حماس روز شنبه به رویترز گفت: حماس پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات برای آزادی گروگان های اسرائیلی از جمله سربازان و مردان را 16 روز پس از مرحله اول توافق با هدف پایان دادن به جنگ غزه پذیرفته است.

 

 


این منبع به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت: این گروه این درخواست را که اسرائیل ابتدا قبل از امضای توافقنامه متعهد به آتش‌بس دائمی شود، کنار گذاشته است و اجازه می‌دهد مذاکرات در مرحله اول شش هفته‌ای به آن دست یابد.

یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های صلح با میانجی‌گری بین‌المللی گفته است که این پیشنهاد می‌تواند منجر به توافقی چارچوبی در صورت پذیرش اسرائیل شود و به جنگ 9 ماهه بین اسرائیل و حماس در غزه پایان دهد. یک منبع در تیم مذاکره کننده اسرائیل هم که نخواست نامش فاش شود گفت: اکنون شانس واقعی برای دستیابی به توافق وجود دارد. این در تضاد شدید با نمونه‌های گذشته در جنگ غزه بود، زمانی که اسرائیل گفت که شرایط حماس غیرقابل قبول است.

این منبع حماس افزود: پیشنهاد جدید تضمین می کند که میانجی ها آتش بس موقت، ارسال کمک و خروج نیروهای اسرائیلی را تا زمانی که مذاکرات غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه دارد، تضمین می کنند.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که مذاکرات هفته آینده ادامه خواهد یافت و تاکید کرد که شکاف‌ها بین طرفین همچنان باقی است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها