آخرین اخبار
پیش به سوی اعتلای نام کشورمان

ایران برای همه، همه برای ایران

بازدید:۶۱۱
صادق ملکی در یادداشتی می نویسد: شرایط خطیر ایران و انبوه مشکلات عدیده چند وجهی و پیچیده در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایجاب می کند در اداره کشور به‌جای رقابت حذفی با مشارکت ایجابی رو آورده شود و به‌جای معجزه به عمل ها و سیاست های ممکنی رو آورد که بسترساز معجزات آتی شود.
کد خبر : ۹۷۱۰۰

 با به میدان آمدن بخش مهمی از  آرای خاکستری و مردم دلگیری که دل به گرو ایران داشته و دارند، انتخابات با پیروزی پزشکیان به پایان رسید، اما طی کردن و دوام مسیر  این پیروزی به تنهایی ممکن نیست و  باید همه باهم باشند و باشیم.

 


از دلایل مهمی که سبب شد به پزشکیان رای دهم زبان تعامل گرای ایشان بود‌.

پزشکیان از فردای انتخابات، رئیس جمهور همه ایرانیان است و باید تلاش مضاعفی کند تا  همه را به زیر سقفی به وسعت ایران بیاورد.

مهمترین و در عین حال سخت ترین کار پزشکیان پایان دادن و یا کم رنگ کردن دوقطبی شدید در جامعه ایرانی است‌. غلبه بر این مهم و بکارگیری پیشنهادهای رقبای انتخاباتی در اداره کشور و البته بر اساس آنچه سبب راهیابی وی به پاستور شد، می تواند تحقق بخش آشتی ملی و بسیج عمومی برای تامین منافع ملی در تمامی عرصه ها باشد.

پزشکیان در مناظرات نشان داد که عزم و اراده قوی برای تفاهم ملی دارد و اهل تعامل است. و در این میان تنها خط قرمز پزشکیان‌، وفاداری به مردمی است که به آنان وعده عدالت را داده است.

اگرچه در عرصه سیاست آرمان و آرزو جایی ندارد اما اگر پزشکیان رئیس جمهور شد نشان از آن دارد که اگر من ها، ما شویم، می توانیم شگفتی ساز عرصه همدلی و وحدتی شویم که دست ها همه برای یاری بکار گرفته شود. باید همه دل به ایران بدهیم‌ و  جنس رفتاری پزشکیان از جنس همدل کردن همه برای ایران و ایرانیان است.

پزشکیان با سیاست ایجابی و عقلانیتی که عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه خود قرار داده است، می تواند تعارض احتمالی با مراکز و کانون های قدرت را به تعامل تبدیل کند و منافع ایران و ایرانیان را در تمامی عرصه ها تامین کند.

ستادهای پزشکیان و افرادی که از وی حمایت کردند در عین تفاوت شخصیتی از نظر گرایش سیاسی نیز یکدست و همخوان نیستند اما جذب مردی شدند که با صداقت در پی بکارگیری همه برای ایران است.

شرایط خطیر ایران و انبوه مشکلات عدیده چند وجهی و پیچیده در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایجاب می کند در اداره کشور به‌جای رقابت حذفی با مشارکت ایجابی رو آورده شود و به‌جای معجزه به عمل ها و سیاست های ممکنی رو آورد که بسترساز معجزات آتی شود.

پزشکیان برای اعتلای نام ایران بدین راه گام برخواهد داشت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها