آخرین اخبار
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
بازدید:۱۶۴
صد انلاین | افزایش قیمت انواع کالاهای مصرفی از جمله وسایل نقلیه عمومی و محصولات غذایی کاملا مشهود است. شرکت نستله قیمت برخی از محصولات خود را با نرخ متوسط ۲.۲ درصد افزایش داده است. از ابتدای سال این دومین بار است که این شرکت اقدام به افزایش قیمت محصولا خود کرده است. شرکت لیمان شلیسل نیز به دیگر شرکت های غذایی پیوست و به طور متوسط به افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات خود اقدام کرد. 
کد خبر : ۹۶۸۵۹

به گزارش صد انلاین ،  یوآو گالانت، در خصوص شایعات برکناری هرتصی هالوی گفت: «من به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعتماد دارم و تا زمانی که جنگ ادامه دارد قصدی برای جایگزینی وی وجود ندارد.» با گذشت هشت ماه از هفتم اکتبر، به نظر می رسد وزیر دفاع معتقد است تا زمانی که جنگ تمام نشده، جایی برای تغییر مواضع در راس سیستم دفاعی وجود ندارد.

 

 

 

 

از سوی دیگر بنی‌گانتس و بن‌گویر نسبت به آزادی مدیر بیمارستان شفا، محمد ابوسلمیه انتقاد کردند و گفتند که هر کس که این تصمیم را گرفت، فاقد قوه تشخیض است و باید برکنار شود. وزیر دفاع نیز ضمن انتقاد از این اقدام اعلام کرد که در این تصمیم دخالتی نداشته است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در جلسه امنیتی روز یکشنبه خود با سران ارتش اعلام کرد که در این جلسه در مورد ادامه فشار نظامی بر سازمان حماس تاکید شد. 

با این حال نخست وزیر اسرائیل می‌داند که عملیات در غزه مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و درک می کند که اسرائیل در حال حاضر در مرحله پایان دادن به آخرین مرحله از جنگ در غزه است. درگیری‌ها تنها در برخی محله‌ها در جریان است. 

از سوی دیگر موج افزایش قیمت‌ها متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد. به گزارش والا، افزایش قیمت انواع کالاهای مصرفی از جمله وسایل نقلیه عمومی و محصولات غذایی کاملا مشهود است. شرکت نستله قیمت برخی از محصولات خود را با نرخ متوسط 2.2 درصد افزایش داده است. از ابتدای سال این دومین بار است که این شرکت اقدام به افزایش قیمت محصولا خود کرده است. شرکت لیمان شلیسل نیز به دیگر شرکت های غذایی پیوست و به طور متوسط به افزایش 10 درصدی قیمت محصولات خود اقدام کرد. 

به گفته وزارت حمل و نقل نیز قیمت کلیه خدمات حمل ونقل عمومی نیز با افزایش 5 درصدی همراه بوده است. علت این افزایش قیمت، تغییر قیمت سوخت و دستمزد رانندگان عنوان شده است.

این در حالی است که دولت اسرائیل قصد دارد قانونی را تصویب کند که به راست‌گرایان افراطی و شهرک نشینان اجازه می دهد از تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، کانادا و اتحادیه اروپا بگریزند و تحریم‌ها علیه این افراد را که کشورهای غربی علیه راست‌گرایان افراطی در پی اقدامات خشونت‌آمیز در سرزمین‌های یهودیه و شمرون وضع کردند، بی‌اثر کند. به گزارش  این قانون که به نام قانون بنتصی گوفشتاین (یک فعال راستگرای افراطی که تحریم های بین المللی علیه او اعمال شده است) شناخته می‌شود، بیان می کند که بانک ها و شرکت های اعتباری به تحریم ها احترام نگذارند و حساب های این افراد را به عنوان شهروند اسرائیلی مسدود نکنند. اعضای حزب اوتزمای یهودیت ادعا می کنند که تحریم‌های اعمال شده علیه این افراد صرفا جنبه سیاسی دارد و به همین خاطر دلیلی برای اعمال آن‌ها در داخل وجود ندارد. وزیر ایتامار بن‌گویر، رئیس این حزب گفت: «من به آن‌ها اجازه نمی دهم شهروندان اسرائیل را آزار و اذیت کنند. با تمام احترام، وظیفه ما حفاظت از آنهاست، متأسفانه وزارت مالیه در این زمینه ها اقدامی نمی‌کند و این لایحه مهم برای حمایت از شهروندان ما و جلوگیری از آزار و اذیت آن‌ها باید اجرایی شود.» 

در حالی که بن‌گویر وزارت دارایی و وزیر اسموتریچ را مقصر معرفی می‌کند اما وزیر دارایی پلیس را که تحت مسئولیت بن‌گویر، وزیر امنیت ملی است، مقصر این اتفاق می داند. اسموتریچ در کنفرانسی به موضوع اعراب اسرائیلی اشاره کرد و گفت:« ایرانی‌ها تلاش می‌کنند تا آن‌ها را با خود همراه کنند و ما هیچ‌کاری برای خنثی کردن این تهدید انجام نمی‌دهیم. صدها هزار سلاح و مهمات غیرقانونی به این مناطق قاچاق شده‌اند و در لحظه جاه‌طلبی ایرانی‌ها قرار است رونمایی شوند اما در این زمینه پلیس هیچ دستاور و عملکرد خوبی نداشته است.» 

او در خصوص اقدامات بن‌گویر در شهرک‌ها اظهار داشت: «ما این موضوع را با مسلح کردن شهرک‌نشینان و کلاس‌های دیگر حل نخواهیم کرد، باید با جمع‌آوری این سلاح‌ها صورت مسئله را ریشه‌کن کنیم.»

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها